• Report: #571026

Complaint Review: Upside Card

  • Submitted: Wed, February 17, 2010
  • Updated: Thu, August 09, 2012

  • Reported By: Lynette — Apache Junction USA
Upside Card
Internet United States of America

Upside Card Lost money by doing accoun to account transfer Internet

*Consumer Comment: Scam

*UPDATE Employee: Missing Load Information

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

This company lacks in customer service. I have an UpSide pre-paid credit card. Allegedly, one can do direct deposit and account to account transfers on this card. There is an account that essentially acts like a bank account. My parents transferred more than $1,200.00 to this card to assist us. This money is in limbo somewhere because it left my parent's account, was received at Wachovia (a transfer point) and went on to MetaBank which services UpSide Card. I have called UpSide card several times trying to remedy the situation, but all I get is "your parents have to initiate the investigation from their end". This "investigation" has been launched. No one will give us any information because we don't have accounts with the transfer banks. Every time I call UpSide, it costs me another $3.00. I am in the hole over $12.00 now just trying to get someone to track this transaction. I feel they have stolen the money and would strongly suggest anyone looking for a pre-paid card to check out Account Now. They are much more responsive, based in AMERICA not INDIA. They don't charge you $0.99 to hear the balance on your card plus another $2.00 to speak to an agent if it is necessary. This transaction was initiated on Feb. 5, 2010. To date, I have still not received the funds. Stay away from UpSide card. They are a true Rip-Off!

This report was posted on Ripoff Report on 02/17/2010 06:25 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Upside-Card/internet/Upside-Card-Lost-money-by-doing-accoun-to-account-transfer-Internet-571026. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Upside Card

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
0Author 2Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment


AUTHOR: rObNbAnKz - (United States of America)

Called them to report no PIN and was told it was going to cost me 3.00 for the privilege of talking to him. (Card had not been activated and yet they were going to deduct 3.00 from that card.

Called for support by e-mail/no reply. They again said they would charge me another 3.00 for the calling them.

Cancelled account after no e-mail support reply.

4 weeks to get my money back? really? I started this by personal CC and upside is going to send me a check and not put this back on my Personal CC? Really? 20+ bux for the cancellation. 8.00+ to cancel and 12.00+ to send me a check.

Worst CC Parent Student card ever. Fee based everything, no email support, Out sourced Call Center. (Pakistan or India). They do not reply to e-mails.

Mom's and Dad's do not use this...it's a rip off!

Parent's do your homework regarding this Company.  Plenty of complaints.

Anything positive you read about this credit card company is from an employee promoting the company.
Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

Missing Load Information

AUTHOR: UPside - (United States of America)

We apologize that you have not received your funds yet.  This can happen for various reasons, including an incorrect direct deposit or routing number, or it was a wire transfer instead of an ACH deposit, it was an international trasfer (which we cannot accept).  As we are unable to provide an email address via this rebuttal (per the Rip-Off Report rules), we recommend that you contact us via email and provide the following so we may research the transfer with our issuing bank, MetaBank:

-Exact amount of load

-Exact date funds left the originating bank

-direct deposit and routing number per the originating bank (not the numbers provided on your cardholder dashboard - the originating bank may have had a typo)

-15-digit trace number from the originating bank

-phone number and contact of the originating bank

With this information, we can research the transfer fully and try to get answers as to where the funds are.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?