• Report: #463940

Complaint Review: Wachovia Bank N.A.

  • Submitted: Tue, June 23, 2009
  • Updated: Tue, June 22, 2010

  • Reported By:Killeen Texas
Wachovia Bank N.A.
www.Wachovia.com Charlotte, North Carolina U.S.A.
  • Phone: 800-922-4684
  • Web:
  • Category: Banks

Wachovia Bank N.A. Overdraft Fee for 3 cents? Charlotte North Carolina

*UPDATE EX-employee responds: An idea.......

*General Comment: hey inspector...

*Consumer Suggestion: Most banks will reverse such a small overdraft

*UPDATE Employee: WSAV

*UPDATE Employee: Not quite the true story...

*Consumer Comment: Just Living Up To Their Name

*Consumer Comment: Overdraft is overdraft..

*Consumer Comment: Not picking on you

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I've been a loyal customer for Wachovia for about 3 years now and NEVER went into over draft until a few weeks ago they charged me an overdraft fee of 35.00 for three pennies! Are they serious? I've called numerous time to get this off because i feel that it was very petty to charge 35.00 for 3 cents.I have the way2save account which was included with the account which is to keep you from going into overdraft so how is that helping ?

Well your guess is as good as mine.The customer reps i spoke to were making it seem that i was wrong and they were right until i talk to another rep and he refunded the fee back saying that was ridiculous to charge a 35.00 fee for 3 cents. This was a courtesy but he did say that i need to keep and eye on my account from here on in to make sure that this doesn't happen again because as you know Wachovia is hungry for money, so hungry ,that they would charge you a fee for even less than a dollar. WoW!!!

Tasha d
Killeen, Texas

This report was posted on Ripoff Report on 06/23/2009 12:19 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Wachovia-Bank-NA/Charlotte-North-Carolina/Wachovia-Bank-NA-Overdraft-Fee-for-3-cents-Charlotte-North-Carolina-463940. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Wachovia Bank N.A.

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
0Author 8Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE EX-employee responds

An idea.......

AUTHOR: D - (U.S.A.)

I was going to suggest that you close your account, but don't do that.


Do this instead, keep $5.00 in the account, to keep it open, that way you will be able to cash other checks when you need . And run your life with cash only. So when your wallet is empty, you're done.

Respond to this report!
What's this?

#2 General Comment

hey inspector...

AUTHOR: tom - (United States of America)

We all realize that the bank has to pay their employees to "clean up" the mess as you say...I'd bet my paycheck it doesn't cost them $35! Come down here with the rest of us, and think a minute. Use your college logic, and you will understand (after a few hours) it is a legal crime they are pulling off here! And as for you preaching to us to watch our money better...have you ever lost a few pennies and found them later on under the couch, car seat, washer? It's 3 cents...use a little common sense!

Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Suggestion

Most banks will reverse such a small overdraft

AUTHOR: Stile - (U.S.A.)

Usually if an overdraft leaves the account balance at under $3 - $5 overdrawn (depending on bank policy) banks will reverse overdraft fees for you when you call in. After all, such a small overdraft could have easily been caused by a wrong amount posting, or simply forgetting to carry a 1 in your checkbook. The bank doesn't want to lose customer goodwill over a relatively trivial overdraft amount.

Now, that being said, if you overdraft more often, then banks are less likely to extend this courtesy. Call in, state your case calmly and you're likely to get the fee back, as you did.
Respond to this report!
What's this?

#4 UPDATE Employee


AUTHOR: Agreatmom - (U.S.A.)

As long as your Wsav was linked for odin and your Wsav account had 3 cents in the account the money would have transferred over. Wachovia no longer (RarelY) gives full refunds unless its a bank error or if you have been a long time customer who never overdrafts.
Respond to this report!
What's this?

#5 UPDATE Employee

Not quite the true story...

AUTHOR: Striderq - (U.S.A.)

If this had been your first overdraft the fee would have been $22. Since you report the fee as $35 then you have had at least one other overdraft within the past 12 months.

Your Way@Save account can be linked as overdraft protection. Have you called to confirm it is? Was there any money available in the Way2Save the business day your account became overdrawn? If there was no money available to transfer to the checking account then you would get the overdraft fee.

And yes any amount overdrawn causes the $35 fee to be accessed. Whether the rep personally feels it's ridiculous or not, that's the way the fee system was set up. It was provided to you in Terms & Conditions and your Schedule of Fees and Services. I happy the rep did give you a courtesy refund, but as they said please watch your account. Keep your register and keep your balance positive so you aren't accessed any more fees.
Respond to this report!
What's this?

#6 Consumer Comment

Just Living Up To Their Name

AUTHOR: Edward - (U.S.A.)

If you've been a loyal customer for more than three years and NEVER overdrafted, at MOST OTHER banks, I believe it's a common practice in the industry to grant something called a one-time courtesy overdraft. Especially given the track record and the especially given the obvious honest mistake with 3 cents.

But just like they did with the Unavailable Funds Fee, here again they have lived up to their name and proven to be in a league of their own as they.....

Walk-Over-Ya with this ripoff here. But they appeciate your loyalty and your business.
Respond to this report!
What's this?

#7 Consumer Comment

Overdraft is overdraft..

AUTHOR: Inspector - (U.S.A.)

I am not trying to defend Wachovia because I have no account with them but, they have to pay employees to catch and clean up your mess. Manage your money better and this would not happen. Banks are a business not a welfare.
Respond to this report!
What's this?

#8 Consumer Comment

Not picking on you

AUTHOR: Maggie - (U.S.A.)

They weren't picking on you -- these things are set up to be automatic, and any negative balance will trigger an overdraft charge. You're lucky to get it reversed; some banks wouldn't have.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?