• Report: #963615

Complaint Review: Yowza Fitness

  • Submitted: Fri, November 02, 2012
  • Updated: Fri, February 01, 2013

  • Reported By: Yowza Fitness Ripoff — La Jolla California United States of America
Yowza Fitness
24830 Burnt Pine Dr Ste 3 Bonita Springs, Florida United States of America

Yowza Fitness Yowzafitness.com No indication of weeks of backorders; expedited shipping impossible; no tracking; misleading; rude Bonita Springs, Florida

*UPDATE Employee: Absolutely Libelous and Incorrect

*Author of original report: Buyers Beware; Execute An Internet Search

*UPDATE Employee: Not So accurate

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

ABSOLUTELY WORST experienced we've ever had. Yowza Fitness misled us with a backordered product that could not be delivered and 100% breached a paid-in-full purchase and service contract. Yowza Fitness charged us 100% then they
utterly failed in all aspects; communicated and delivered nothing, 100% breached a paid-in-full equipment purchase, expedited delivery and assembly contract.

We pre-called our order on 27 Sep 2012 to confirm that the equipment was available and that the additional $299.00 charge would actually result in the advertised 3-5 day expedited shipping, in-room delivery and professional assembly. Nowhere on the website or during that 27 Sep pre-call, at anytime during the purchase process were we informed that the equipment was in fact backordered and could NOT possibly be delivered for several weeks. Nowhere on the 27 Sep version of YF's website was a backordered status indicated and nowhere on the purchase contract was a backordered status indicated.

A week later, YF charged our credit card 100%--$2,208.00, but had NOT called, emailed or delivered the equipment or provided any tracking number to allow us a means of tracking our shipment. On 3 Oct, the last day of the 3 to 5 day
expedited delivery window had passed; we called YF; only after asking several questions did we find out that the equipment was backordered. YF then said that it would be shipped no later than 6 Oct and we'd receive a call.

On 6 Oct YF had still communicated and delivered nothing. We called and spoke with a rude individual who had the audacity to try to tell us to call yet again and talk with yet another person; horrible customer service. The equipment was
still backordered and MAY be shipped in a week or more. Consider here that we had pre-called on 27 Sep to confirm that the equipment was available and the 3 to 5 day EXPEDITED shipping, in-room assembly and professional assembly would
be completed as advertised.

YF communicated and delivered nothing, but charged us $2,208.00. By 12 Oct they had never even contacted us to let us know where the equipment was and had never provided a tracking number and this was after we had twice inquired as to the communication, delivery and assembly failures and YF's breach of the paid-in-full contract. By 12 Oct, no one from YF had called or emailed or done any work to identify to us why after over two weeks, YF had done absolutely nothing to let us know where our equipment was or when it would be delivered.

We contacted the BBB and YF continued to 100% breach the purchase contract and continued to demonstrate abysmal business practices, judgment and service. Even during the BBB process, some immature, sub-par and unprofessional
YF representative continued to breach a 100% paid-in-full contract, demonstrated abysmal service and behaved in a childish manner with poor attitude and lots of yelling.

-The $299.00 EXPEDITED shipping / in-room delivery and assembly is a total rip-off.

-On 27 Sep 2012 the website (yowzafitness.com) did NOT indicate a backorder status.

-During the pre-order call that we made to confirm immediate availability and 3-5 day shipping, YF did not indicate a backordered status.

-Nowhere in the purchase contract invoice did YF indicate a backordered status.

-On 3 Oct they charged us $2,208.00 with no possible way to deliver.

-By 12 Oct they had never contacted us and had 100% breached the purchase contract and everything they had stated during our 27 Sep, 3 and 6 Oct calls.

-Between 12 Oct and 2 Nov 2012 they continued to breach the purchase contract and demonstrate abysmal service.

In all, from 27 Sep 2012 through 2 Nov 2012 this company misled us on status, 100% breached a paid in full purchase contract, utterly failed to meet the 3 to 5 day expedited shipping or any shipping, yelled at us and the BBB and demonstrated abysmal customer service practices and very poor judgment trying to obfuscate the truth that they could NOT in any way provide the products and services that had been purchased.

This report was posted on Ripoff Report on 11/02/2012 07:41 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Yowza-Fitness/Bonita-Springs-Florida-34134-1974/Yowza-Fitness-Yowzafitnesscom-No-indication-of-weeks-of-backorders-expedited-shipping-im-963615. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Yowza Fitness

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
1Author 2Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Absolutely Libelous and Incorrect

AUTHOR: YowzaFitness - (United States of America)

This a huge stretch of the facts as indeed the item was a Pre-Order, meaning the product had just been introduced and was not to ship until arrival from the factory. The web site clearly indicated this was the case and the item would ship within 10 business days. When the item arrived, as part of the shipping process, we charged the customers card and shipped the product, in his case the item arrived to the local delivery terminal 14 days after the order was placed with a normal ship time of 3 to 5 business days. This was well within the period being quoted at the time on the website. In communication with us this person stated that they had spoken to someone, they had no name of the person, who had said it would ship immediately. On this point we cannot comment as there is no way of confirming or denying what the customer was told. Their response was to then file a complaint with the BBB and demand a $500 discount, free assembly and a free upgraded service plan. We decided that rather than be blackmailed that we would refund the customers money and eat the shipping of the product out and back and just move on. Told of this decision by the BBB the customer upped the ante and demanded the machine for FREE, as well as the assembly and service plan. As we had already replied and refunded the money we just asked the BBB to close the case without further comment. These types of ridiculous demands are few and far between and in order to stay in business, provide our industry leading warranty and service the over whelming majority of potential and current customers we have no choice but to on occasion decline a sale.
Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

Buyers Beware; Execute An Internet Search

AUTHOR: Yowza Fitness Ripoff - (USA)

Dont accept this account. Execute an internet search pertaining to customer and technical service complaints; those results will prove this review to be factual and justified.

Imagine a car buying experience during which, before buying the car, you called the dealer and confirmed that it was in stock and immediately available for expedited delivery to your home. When ordering the car you reconfirmed and paid the dealer 100% of the purchase price for the car, plus expedited 3 -5 day at home delivery, plus extended warrantee and service charges.

At no time during the process did the dealer or the dealers representatives, paperwork or website indicate that the car was out of stock, backordered and could not be delivered until several weeks after the confirmed and contracted timeframe. After the expedited delivery timeframe (that you had purchased at additional cost) had elapsed, the dealer had still not contacted you, not communicated anything and had not delivered your car.

Even then, when you called the dealer, only after asking many questions did they finally admit that, before you had placed your order, the car had already been out of stock and backordered; furthermore, after your order, they changed their website to show that your car was out of stock and backordered.

For several additional weeks, the dealer then continued to breach every aspect of your paid-in-full product and service contract. You engaged 3rd party remediation and the dealer repeatedly yelled at you in long strings of capitalized words in letters, demonstrating further atrocious behaviors and ongoing

incompetence; then without apology, compensation or taking any action to demonstrate accountability and responsibility for misleading you, breaching a paid-in-full contract and their atrocious behaviors, they refund the money that they should never have taken. Buyers beware.
Respond to this report!
What's this?

#3 UPDATE Employee

Not So accurate

AUTHOR: YowzaFitness - (United States of America)

We indeed received an order form this customer on September 27th 2012 at which time our website clearly indicated this item was on back order and due to ship on October the 3rd. Her card was subsequently charged on that day but the item did not ship until October the 8th. Obviously the item would not arrive within the 3-5 business day FREE expedited promotion until shipped as the web site clearly indicated. At the time of her filing a complaint 10-15-12 the item on  had been delivered to the local shippers terminal ready for pick up by the assembly company and was put on hold with the complaint which demanded:

DesiredSettlementID: Other (requires explanation)
Delivery/setup no later than 15 Oct 2012.2. Immediately refund the
$299.00 "Premium Room of Choice & Assembly" fee.3. At zero ($0.00)
cost, Provide a 5-year, 100% comprehensive, in-home, part/service
warranty, with new machine replacement in case of major failure.4. In
compensation for the accrued interest, our distress and time, their
failure communicate/notify us about the back-order and their abysmal
customer service; immediately refund 25% of the charge to our credit

We clearly could see that there was no reasonable way of resolving this complaint when the consumer felt entitled to over $1300 in freebies on her $1800 purchase. A business decision was made and in attempt to quickly settle the issue we immediately refunded her purchase and offered to compensate her for an iny interest charged in the interim. She declined and further demanded we meet all of the above demands in order to settle her complaint as well as:

THE MACHINE DELIVERED FREE along with all previous demands.

We respectfully told her through the BBB that we declined and asked them to close the case as we had nothing further to offer.

We strive to provide excellent service to everyone who comes to our site and or calls our offices and we feel like our overall reviews and ratings clearly indicate we do a great job. This just happens to be a situation that because we declined to give into these unwarranted demands she followed through with her threat of a complaint and tainting our image.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?