• Report: #830906

Complaint Review: Zip Zap Pest Control

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sun, January 29, 2012
  • Updated: Mon, April 09, 2012

  • Reported By: powdermoose — lake waukomis Missouri United States of America
Zip Zap Pest Control
Kansas City, Missouri United States of America

Zip Zap Pest Control Jeff Preece Charges money for service not provided Kansas City, Missouri

*REBUTTAL Owner of company: Sorry for your confusion

*REBUTTAL Owner of company: Sorry for your confusion

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Zip Zap Pest Control offers termite services that include setting traps and then monitoring them monthly.  The problem is that after they set the traps and collect your money, they fail to come back to monitor the traps.  They won't give you any written reports to show you what they have done or have not done.  After getting absolutely no information from them, I finally reported them to the Better Business Bureau.  They wouldn't respond to BBB either.  There are a lot of reputable pest control companies out there.  Zip Zap is not one of them.

This report was posted on Ripoff Report on 01/29/2012 08:51 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Zip-Zap-Pest-Control/Kansas-City-Missouri-64151/Zip-Zap-Pest-Control-Jeff-Preece-Charges-money-for-service-not-provided-Kansas-City-Misso-830906. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Zip Zap Pest Control

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 0Consumer 2Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 REBUTTAL Owner of company

Sorry for your confusion

AUTHOR: Jeff - (United States of America)

We did receive a call from this  woman, we had to remind her that 1. we monitor every three months, and did provide dates for her. The contract specifically states every 90 days not once a  month, so I am sorry if you are confused about your service. 2. This was a one year warranty and was never renewed after the first year. Several cards for reminder were sent to her regarding renewing her service and they were ignored. We will not come out to keep inspecting the station if you have not renewed your service warranty. 3. We did respond back to BBB to give the same response here.

We are sorry you are upset about your service, we provide this same service to thousands of customers and have for 19 years here in Kansas City. You are the first one to complain about this matter. We had tried to explain to you how the service works and you have refused to understand the scope of the service. It is plainly written out in your service warranty. This service was provided for one year, we installed the stations and have provided to you the three other times we came to service those station. This would be every three months making one year. You did not renew your warranty and no other service was provided. You have called our office several times and we have tried to accommodate you as best as possible.

I am a Board Certified Entomologist, Past President of Missouri Pest Managament Association, Past President of Pest Managment Association of Greater Kansas City, Current President of Board Certified Entomologist of Mid America and a current Board Member of WDO Committee of National Pest Management Association. If we were truly a rip off company I would not spend any of my time on these boards trying to make this industry better.  

Respond to this report!
What's this?

#2 REBUTTAL Owner of company

Sorry for your confusion

AUTHOR: Jeff - (United States of America)

We did receive a call from this  woman, we had to remind her that 1. we monitor every three months, and did provide dates for her. The contract specifically states every 90 days not once a  month, so I am sorry if you are confused about your service. 2. This was a one year warranty and was never renewed after the first year. Several cards for reminder were sent to her regarding renewing her service and they were ignored. We will not come out to keep inspecting the station if you have not renewed your service warranty. 3. We did respond back to BBB to give the same response here.

We are sorry you are upset about your service, we provide this same service to thousands of customers and have for 19 years here in Kansas City. You are the first one to complain about this matter. We had tried to explain to you how the service works and you have refused to understand the scope of the service. It is plainly written out in your service warranty. This service was provided for one year, we installed the stations and have provided to you the three other times we came to service those station. This would be every three months making one year. You did not renew your warranty and no other service was provided. You have called our office several times and we have tried to accommodate you as best as possible.

I am a Board Certified Entomologist, Past President of Missouri Pest Managament Association, Past President of Pest Managment Association of Greater Kansas City, Current President of Board Certified Entomologist of Mid America and a current Board Member of WDO Committee of National Pest Management Association. If we were truly a rip off company I would not spend any of my time on these boards trying to make this industry better.  

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.

Wal-Mart.com USA, LLC
Wal-Mart.com USA, LLC


Ripoff Report Legal Directory
trim