• Report: #1068660

Complaint Review: AAMCO TRANSMISSION

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sat, July 20, 2013
  • Updated: Sat, July 20, 2013

  • Reported By: shawshank — Garland Texas
AAMCO TRANSMISSION
2601 K Ave Plano, Texas USA

AAMCO TRANSMISSION Complete Rip Off! Plano Texas

*REBUTTAL Owner of company: Final Update

*Author of original report: Aamco's Forgery & Theft

*REBUTTAL Owner of company: Mr. S****’s Report is full of lies and half-truths.

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

    In 2012 my 2006 Dodge charger was at AAMCO Transmission in Plano, TX 4 times! Each of the 4 times, it was the same issue (Tourque Converter). Supposedly covered under warranty, I continued to take it back there because I figured they knew the car well enough to help me figure out my problem with the car. Everytime I took there under warranty, they would charge me for something else that was "Wrong" with the car. Not just a couple of hundred dollars here and there. They were going for the kill everytime at least $1000.00 per visit. In January 2013 I took my car there again, still under "warranty". They said that it was under warranty and that they would take care of it. A couple days later, they called and said that they had found more problems and that it would be around $1000.00 to fix. I reluctantly gave in to having the work done. The day after I gave them permission, they called again and said something else was bad and now I was up to $3800.00 in repairs. I told them that I could not afford the repairs and to just fix the warrantied part and put it back together. They said that they couldn't do that.

   At this point, I had to take loans to pay for the repairs. They called threatening to charge me for storage fees if I didnt come and pick up the vehicle that had been sitting there for 2 weeks at this point. I tried to explain to them that it was initially supposed to be fixed under warranty and then I got hit with a $3800.00 bill and that I needed time to come up with the money. Very unpolitely they gave me until the end of the week.

   Fast forward to my last straw with AAmco Transmission. In July 2013 I took my car there again because it was acting up again and just maybe it will be covered under the "warranty"! Again, something else was wrong with the car and it was not covered under the warranty. This time they told me it was the Transmission control module and that it would be $941.00 to replace it. Not willing to give them one more dime of my money I called the dodge dealership to price the part and check how much they would charge to replace it for me. The service department could not believe that they told me the Transmission control Module needed to be replaced. They said that they would check it for me and reprogram it if nessissary. The technician said that in his 20 years he had never seen one go bad. The DODGE DEALERSHIP charged me $195 to fix the issue with my transmission compared to the $941 AAmco Transmission wanted.

   They are ripping customers off at that location and I will never use or recommend them again. I believe they have been charging me for services not done and causing me more problems with my transmission than I had before. I have a bad feeling that the loans I took out in February to pay for the repairs just went into someone's pocket and they were laughing at the fact that it was so easy to get over on me. Please DO NOT use this location unless you have bottomless pockets and don't mind giving money away. 


This report was posted on Ripoff Report on 07/20/2013 08:48 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/AAMCO-TRANSMISSION/Plano-Texas-75074/AAMCO-TRANSMISSION-Complete-Rip-Off-Plano-Texas-1068660. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on AAMCO TRANSMISSION

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 0Consumer 2Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 REBUTTAL Owner of company

Final Update

AUTHOR: AAMCO Plano - ()

We replaced the Transmission Control module, and now the vehicle shifts perfectly.  As for the Ex-employee, charges were filed against him, and he has been arrested for fraud.    I let the customer know that I would extend the warranty, but he stated that he has sold the vehicle.

Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

Aamco's Forgery & Theft

AUTHOR: shawshank - ()

 I was at AAmco Transmission on July 24th 2013. I took my receipt from February this year to the owner by his request. To my surprise he showed me a false receipt where his employee Paul had forged my signature, entered a 1 year warranty on my behave when I had paid for the 3 year warranty. So Paul made the receipt lessor than the amount I paid and must have pocketed the rest. My question to the owner is, if you don't know what is going on in your shop, how can you be sure that the work is being completed and/or properly done?

The mishaps happening in YOUR business is being afforded at the cost of YOUR customers. I was told the bill was $3800.00 and I could only come up with the $3600.00 I paid to Paul. He said that because I was paying in cash that $3600.00 would be fine. My car was at the shop from January 20 something until February 16th. So that was between 3-4 weeks (not 2 months). My next step in this matter is filing with the police department for forgery and theft and I will update my reports from that as well! 

Respond to this report!
What's this?

#3 REBUTTAL Owner of company

Mr. S****’s Report is full of lies and half-truths.

AUTHOR: AAMCO Plano - ()

Quick Response:

Mr. S****’s Dodge Charge was never in our shop in 2012.  We never collected any money for warranty repairs from him.  We have collected money from him twice; the first repair was paid for by his warranty company, the second time was due to water damage. 

 

Full Response:

Mr. S**** had his Dodge Charge transmission rebuilt in February of 2011.  We did two minor repairs to his vehicle in 2011 at no cost to him.

In January of 2013 He again had his car in our shop for transmission issues.  We found that his transmission cooling system had failed and resulted in water getting into the transmission which voided the warranty of his transmission.  We rebuilt the transmission and it took the customer almost two months not two weeks as he claims to pickup the vehicle.  That repair was $3380, not $3,800.

Fast forward to July with some old shifting issues, we reset the Transmission Control Computer multiply times at no cost to the customer and after each reset the transmission would shift perfectly for a short period of time, then it would start shifting strange again.  We then recommended that the Transmission Control Computer be replaced to fix his issue.  If the dealer had never seen one fail in twenty years, then why did the dealer have the computer in stock?  Also the computer is unique to 2006, so I don’t know how the 20 year history of computers matters.

Summary:

Mr. S****’s report is full of lies and half truths.  We expect the transmission to start acting up again soon and will need the Transmission Control Computer, and he will never update this report that he was wrong and we were right.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory