• Report: #1039133

Complaint Review: advanced bowen therapy

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Fri, March 29, 2013
  • Updated: Tue, April 09, 2013

  • Reported By: Geno — Cando North Dakota
advanced bowen therapy
Internet United States of America

advanced bowen therapy Perone rehabilitation Company offered a discount on their course and never delivered the entire promised course...only the download , Internet

*Consumer Comment: My experience with ABT was excellent

*UPDATE Employee: This complaint makes no sense. The consumer was refunded in full.

*UPDATE Employee: You get what you pay for

*Author of original report: None of this is true

*UPDATE Employee: Missing Information

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

This company sent me 3 e-mails with a discount on their bowen therapy techniques.  I responded and paid the $222.00 CAN  Part of the program was an instant download and the rest was to be a series of DVD's.
After 2 weeks and no download info and little or no correspondence I started a PayPal complaint.
Then they sent me the e-mail download link and said the CD,s had been mailed.  They asked me to stop the PayPal complaint and I said I would just as soon as the CD's arrived.
The owner got angry at this and refunded my money and said I would now have to pay FULL PRICE.

I was offered the sales price and lied to about the CD's being mailed to me.

This report was posted on Ripoff Report on 03/29/2013 03:19 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/advanced-bowen-therapy/internet/advanced-bowen-therapy-Perone-rehabilitation-Company-offered-a-discount-on-their-course-an-1039133. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on advanced bowen therapy

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 4Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

My experience with ABT was excellent

AUTHOR: Lori B - ()

A few years ago I ordered the homestudy course with the same e-book and DVDs.  The book and manuals were an instant download and the DVDs arrived in a very timely fashion, even though I am in the US and they shipped from Canada.  The content and quality of information far exceeded my expectations.  Every communication I have had with them has elicited a prompt response.  The Perrones obviously are passionate about Bowen Therapy and put a lot of research and effort into their practice and teaching. 

Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

This complaint makes no sense. The consumer was refunded in full.

AUTHOR: Advanced Bowen - ()

Gene, let me see if I understand you correctly. In your opening complaint you admit you received all your money back. In my rebuttal I also confirm that. In your last rebuttal your title reads that none of what I said is true.

Does any of that make sense?
Respond to this report!
What's this?

#3 UPDATE Employee

You get what you pay for

AUTHOR: Advanced Bowen - ()

Gene, why are you reporting this as Geno? If your facts are for certain, then why not use your real name?

You received your money back IN FULL after getting part of the product, did you not?

You did.

So then, how were you ripped off?

The truth of the matter here is that you're likely an expert at manipulating money back guarantee's and understood the process via paypal whereby you can request a refund from them and get it back without question. You expected that you were going to get the product and scam the system.

What you didn't expect was that our company would not send you a product without payment.

This is what has gotten you so upset. Even still, you got your full money back and part of the home study course as well. Sorry Gene, but the person at fault here is you. Our company would have happily sent you course materials if you were honest and had paid for them.

You didn't get anything because you tried to get out of paying for them. This is quite normal and expected.
Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

None of this is true

AUTHOR: Geno - ()

This Perone therapy is dishonest.  I have kept all the e-mails.  They start you out with a promised discount for the whole program that never arrives.

Buyer Beware
Respond to this report!
What's this?

#5 UPDATE Employee

Missing Information

AUTHOR: Advanced Bowen - ()

This consumer contends that he did not receive his downloadable information on time, however our records show that this is not true. The emails did go out on time, and several times in fact. The ebook sent to the user was also registered. What that means is that when the pin code is used to open the book, a notification email is sent to us informing us that the user has opened and registered the book. The user then put a stop payment on his order citing that he had not received his materials when in fact we had proof that he did. Given the circumstances and already apparent lack of honest on the users part, our company felt that there was no guarantee that this user would follow through and make the honest transaction for materials sent and we revoked our order and refunded the user in full via paypal. He received his money back in full. Therefore there was no rip-off. He did not pay for the complete product even after having received part of it (the Ebook download). The company we use to register the Ebook is http://www.ebookgold.com/ 
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory