• Report: #1092170

Complaint Review: Advisory World Group

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Tue, October 15, 2013
  • Updated: Sat, April 19, 2014

  • Reported By: Advisor1 — New York New York
Advisory World Group
24325 Crenshaw Blvd #350, Torrance, CA 90505 Torrance, California USA

Advisory World Group - FRAUD ALERT Fraudulent Business Practices. DO NOT send your money to these people! Torrance California

*Consumer Suggestion: Honor your agreement

*Consumer Comment: Advisory World Group is Fraudulent !!

*Consumer Comment: Change of Name

*Author of original report: NO REFUND WAS ISSUED!!!

*REBUTTAL Individual responds: Refund was Issued

*Author of original report: AWG FRAUD ALERT! BUYER BEWARE!!!

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Financial professionals BEWARE! DO NOT USE THIS COMPANY FOR ANY REASON! They STOLE $3,200.00 dollars from me, and wasted countless amounts of my energy and time trying to recover it. PLEASE see full complaint in detail below. 

 

ADVISORY WORLD GROUP IS A FRAUDULENT BUSINESS!!! DO NOT USE!!!

 

In May 2013, my manager was approached via LinkedIn by salesperson Frank Anderson, of Advisory World Group. Advisory World Group or AWG generates sit down appointments for Financial Advisors. I contacted Mr. Anderson via phone to inquire the details. After hearing the terms of the contract and wanting to expand my business, I agreed to purchase 100 sit down appointments from Advisory World Group. I paid $3,200 for the 100 appointments. I was sent a contract, and asked to overnight a check to California. (I originally asked to pay by credit card, but I was told that was not possible. I later learned why. So that I would be unable to reover my funds from the fraudulen AWG.) By the terms of the contract I was to receive 2-8 sit appointments per week within 20 miles of my address. If a prospective client canceled or did not show up, the terms of the contract dictate that the appointment would be replaced. My account was then put into production, and I was referred to the Ohio Skype Center, a telemarketer that was to book my appointments. Mr. Victor Hamilton was my contact at the Ohio Skype Center. I was asked to send in my schedule weekly via email. I did this each week. At first, my account received some attention, and within 2 weeks, I had my first appointment. I was at first optimistic, however this was the ONLY sit down appointment I would EVER have. Within the next 6 weeks the process continued, and I received some leads, but each time I would travel to the propects home, they would not be there, refused to meet with me, or just stated that they had no idea who I was or what I was doing there. All this in despite the fact the appointments had supposedly been confirmed the day before. I then began to feel I was part of a scam. It became apparent these appointments were NOT REAL at all. I then contacted Victor Hamilton in the Ohio Skype Center voicing my concerns. I was told numerous times my account was being worked on and to be patient. By the second week of July, my patience had run out. By contract I was to receive 2-8 appointments per week. By my 8th week of production, I had had only one sit down appt. None of the no-show appointments had been replaced. I then asked for a full refund of my $3,200 payment. I was told numerous times by Victor Hamilton of the Ohio Skype Center that I would receive a full refund. On 3 separate occasions my check was supposed to be in the mail, but it NEVER arrived. I still to this day have not received my refund. AWG customer service does not respond to my numerous calls, emails, and website complaints. Mr. Hamilton has now OUTRIGHT REFUSED to refund my money, despite the fact his team is in violation of our contract. When I can Mr. Hamilton on the phone, he and his staff are INCREDIBLY RUDE and disrespectful to both me nd my manager. AWG, Frank Anderson, and Vistor Hamilton have committed fraud. I have filed a complaint with the Better Business Bureau to who's letter AWG, on two occasions did not repsond. I was told this company will receive an F rating on the BBB website, and a copy of the complaint is online. I have also registered this complaint with the Califormia Attorney General's office. So far, nothing has been done, and I still have no refund or new appointments 5 MONTHS after my initial purchase. At this point I have enlisted a private Attorney to SUE these people. Adisors DO NOT use this company. Do yourself a favor and STAY AWAY!!!

 

DO NOT HIRE THIS COMPANY, THEY WILL TAKE YOUR MONEY FOR NOTHING IN RETURN!

 

THEY WILL NOT ANSWER YOUR COMPLAINTS OR CONCERNS, AND YOU WILL NOT RECEIVE YOUR MONEY BACK! 

 

THEY WILL NOT ASNSWER THE PHONE OTHER THAN TO SELL YOU THEIR FAKE APPOINTMENTS!

 

YOU WILL LOOSE YOUR MONEY, WITH NO WAY TO RECOVER!

 


This report was posted on Ripoff Report on 10/15/2013 03:45 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Advisory-World-Group/Torrance-California-90505-5349/Advisory-World-Group-FRAUD-ALERT-Fraudulent-Business-Practices-DO-NOT-send-your-money-1092170. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Advisory World Group

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
2Author 3Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Suggestion

Honor your agreement

AUTHOR: Taken Insurance Agent - ()

Hey Advisory World Group since you now have a refund policy in place,why don't you refund me the $3500.00 you took from me inAugust of 2013? This is a warning to agents and advisors. These people are con artists. Unfortunately the Attorney General of California will not get involved with business disputes. They don't understand this is outright fraud! If you ignore this warning you get what you deserve!

- Bruce Hearon

 

Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

Advisory World Group is Fraudulent !!

AUTHOR: zb2000 - ()

I have had the exact same bad  experience with Advisory World Group and with the same gentleman called Victor Hamilton and another person called Tom McMillian ( says he is their sales person). I was called one day by Tom and was sold this package of Annuity Appointments. I was told that they would set face to face appointments for me with potential clients. But they dint set up even one single appointment, where anyone was willing to meet me.

And now that I am asking them for a refund of my money as they have breached their contract, both Tom and Victor have been extremely RUDE with me. So I wanted to second this report and warn the public that dont do business with anyone from this company. They seem to be a fraud !!

Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Comment

Change of Name

AUTHOR: Taken Insurance Agent - ()

BEWARE!! This company has changed it's name from Advisory World Group to National Annuity Exchange.  Their website: nationalannuityexchange.com. They have some nerve! Now they will steal a minumum of $5,000 from you.  In addition, they are using insurance companies logos to promote legitamacy, without their authorization.  It's only a matter of time before they get caught. There is now a group of advisors and insurance agents across the United States that have been taken by these individuals and are finally taking action. If you have been swindled out of your hard earned money, we could use your help as we are involving federal authorities to catch them. Please contact me, I would love to hear from you. Let's help stop them so they cannot hurt another agent/advisor!!  Bruce Hearon 941-451-8441  

Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

NO REFUND WAS ISSUED!!!

AUTHOR: Advisor1 - ()

I am original poster of this complaint. At this time ABSOLUTELY NO REFUND HAS BEEN ISSUED TO ME FROM ADVISORY WORLD GROUP!

Respond to this report!
What's this?

#5 REBUTTAL Individual responds

Refund was Issued

AUTHOR: Frank Anderson - ()

 I am that person the agent is talking about,we refunded the money to him, and yet gotten them to take down this report. All Contracts now have a refund clause in them, incase people are not happy with quality of appts, money to be refunded in full

Respond to this report!
What's this?

#6 Author of original report

AWG FRAUD ALERT! BUYER BEWARE!!!

AUTHOR: Advisor1 - ()

Financial professionals BEWARE! ADVISORY WORLD GROUP DEFRAUDED ME of $3,200.00 dollars, and wasted countless amounts of my energy and time trying to recover it. PLEASE see full complaint in detail below. 

 

In May 2013, my manager was approached via LinkedIn by salesperson Frank Anderson, of Advisory World Group. Advisory World Group or AWG generates sit down appointments for Financial Advisors. I contacted Mr. Anderson via phone to inquire the details. After hearing the terms of the contract and wanting to expand my business, I agreed to purchase 100 sit down appointments from Advisory World Group. I paid $3,200 for the 100 appointments. I was sent a contract, and asked to overnight a check to California. By the terms of the contract I was to receive 2-8 sit appointments per week within 20 miles of my address. If a prospective client canceled or did not show up, the terms of the contract dictate that the appointment would be replaced. My account was then put into production, and I was referred to the Ohio Skype Center, a telemarketer that was to book my appointments. Mr. Victor Hamilton was my contact at the Ohio Skype Center. I was asked to send in my schedule weekly via email. I did this each week. At first, my account received some attention, and within 2 weeks, I had my first appointment. I was at first optimistic, however this was the ONLY sit down appointment I would EVER have. Within the next 6 weeks the process continued, and I received some leads, but each time I would travel to the propects home, they would NOT be there, REFUSED to meet with me, or just stated that they had NO idea who I was or what I was doing there. All this in despite the fact the appointments had supposedly been confirmed the day before. I then began to feel I was part of a scam. It became apparent these appointments may not be real at all. Throughout this entire process I had been in contact with Victor Hamilton in the Ohio Skype Center voicing my concerns. I was told numerous times my account was being worked on and to be patient. By the second week of July, almost * weeks into production, my patience had run out. By contract I was to receive 2-8 appointments per week. By my 8th week of production, I had had only ONE sit down appt. NONE of the no-show appointments had been replaced. I then asked for a full refund of my $3,200 payment. I was told NUMEROUS times via phone by Victor Hamilton of the Ohio Skype Center that I would receive a FULL refund. On 3 separate occasions my check was supposed to be in the mail, but it NEVER arrived. I still to this day have NOT received my refund. AWG customer service does not respond to my NUMEROUS calls, emails, and website complaints. Mr. Hamilton has now OUTRIGHT REFUSED to refund my money, despite the fact his company is in violation of our contract. When I call Mr. Hamilton on the phone, he and his staff are often INCREDIBLY RUDE and disrespectful to both me nd my manager. I was hung up on a few times. AWG, Frank Anderson, and Vistor Hamilton have DEFRAUDED me of my money. I have filed a complaint with the Better Business Bureau to who's letter AWG, on TWO occasions did not repsond. I was told this company will receive an F rating on the BBB website, and a copy of the complaint is online. I have also registered this complaint with the Califormia Attorney General's office. So far, nothing has been done. I still have no refund or new appointments 5 MONTHS after my initial purchase. At this point I have enlisted a private Attorney to SUE these people. Adisors BEWARE!!! 

 

AWG TOOK MY MONEY FOR NOTHING IN RETURN!

 

AWG DEFRAUDED ME OF $3,200.00

 

THEY DID NOT ANSWER MY COMPLAINTS OR CONCERNS, AND I NOT RECEIVE MY MONEY BACK! 

 

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
Wal-Mart.com USA, LLC

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.

Wal-Mart.com USA, LLC


Ripoff Report Legal Directory
saline