• Report: #1157169

Complaint Review: Connect America

  • Submitted: Tue, June 24, 2014
  • Updated: Tue, June 24, 2014

  • Reported By: Miss Ellie — Wickenburg Arizona
Connect America
2193 W. Chester Pike Broomall, Pennsylvania USA

Connect America Medical Alert Refused refund for return of unused equipment and never-activated services. Policies not explained. Service area misrepresented. Over $200 for nothing except shipment to me. I offered to deduct their shipping charge. Broomall Pennsylvania

*UPDATE Employee: Ms. Ellie - Arizona

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I got a call today from Connect America Medical Alert Company asking how I was doing with their equipment that I ordered last November. I told them it was still in the box it was shipped in. I had assumed that since it had never been unpacked and activated, no charges had been incurred.

Wrong. They've charged me $89.85 a quarter (Nov-Dec-Jan, Fed-Mar-Apr, May-Jun-Jul), $269.59. I said I'd like to return the equipment for a refund, as I did not feel confident in my ability to set it up. They said that if I returned it before July 1, they would refund the fee for July (one month). I requested and was denied a full refund.

It was then that I learned that this was only  "leased" equipment; I thought I had purchased it (just as I purchased my cell phone; they both use communication towers). It wasn't even mine. I would not have done business if I had known this.

Continuing the conversation, I learned that "my" machine only worked within 600 feet of the house. I had talked with my salesman about taking it to California with me. What a joke. Not funny. It wouldn't even save my life at Safeway, 2 miles up the road.

So, my complaint is:

1) I was given misinformation and was not given information that I should have had.

2) I want the money back that I have spent to have a box of equipment on a table in my den that was never connected to any service and for which I do not believe I should be charged.

3) Their records would have shown that the equipment was not activated, yet it took them 8 months (while they raked in income for nothing) to check this out. The only reason I got a check-up call at all was to market an additional piece of equipment.

4) They told me flat out that "This (people not activating their equipment) happens all the time...and then they want their money back." Well, if it "happens all the time," somebody's not giving them the information they should be getting to have an honest transaction occur.

Why was I not aware of the charge? It was coming quarterly from a little-used account, the declining balance of which could be accounted for by a new premium for convalescent care insurance, and which would not overdraft. I pay better attention now.


This report was posted on Ripoff Report on 06/24/2014 01:57 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Connect-America/Broomall-Pennsylvania-19008/Connect-America-Medical-Alert-Refused-refund-for-return-of-unused-equipment-and-never-act-1157169. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Connect America

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Ms. Ellie - Arizona

AUTHOR: Connect America.com, LLC - ()

Ms. Ellie,

I have read your complaint and would like to speak to you.  We record all sales calls, and I am quite willing to listen the your sales call to see if you were misinformed.  Not unlike the cable company, when you order their equipment, and never use it or turn on your television, you are still charged for it.  

I am sorry this complaint was not answered sooner, I check this site weekly and get the message that there are no new complaints.  The only way I found your complaint was to search the Company name and see what complaints there were that way.  Your complaint should have come up imediately when I signed in.  It did not.

If you will please contact me at barb@connectamerica.com, we can discuss this situation and I am sure we will come to an amicable agreement.

I would like to apologize to you for the problems you have encountered.



Customer Resolution Manager

Connect America/Medical Alert





Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?