• Report: #1011709

Complaint Review: finally free tv

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sun, February 10, 2013
  • Updated: Sun, February 10, 2013

  • Reported By: ripped off bob — Empire Michigan United States of America
finally free tv
Internet United States of America

finally free tv riff off/stealing Internet

*UPDATE Employee: Weissblatts Busted by Colorado BBB/Refuses Mediation

*REBUTTAL Individual responds: digital converter challenge

*Author of original report: over 140 people screwed by company see details

*UPDATE Employee: RE: "ripped off by bob", Empire, Michigan from Feb. 10th, 2013

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

ordered cable converter that did not power up in addition cable company refused to support older technology. sent unit back. no refund, no replacement or origional box returned.

This report was posted on Ripoff Report on 02/10/2013 08:56 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/finally-free-tv/internet/finally-free-tv-riff-offstealing-Internet-1011709. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on finally free tv

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 2Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Weissblatts Busted by Colorado BBB/Refuses Mediation

AUTHOR: James Kilconey - ()

 

Weissblatts, you were fully refunded over a year ago.
 
In this complaint you and others have read our Colorado BBB mediation offer which you refused when
the BBB confirmed you filed false statements to them that you claim you were never refunded.
 
When the BBB confirmed you were refunded on June 12, 2012 (over 1 year ago) your complaint was closed due to your false & slanderous accusations.
 
You called us several days ago and told us your an attorney working with a cable company
that hired you to put us out of business just to push our buttons. It worked.
 
All your false & slanderous internet complaints that you were "NEVER" refunded have been difficult to rebut
just like we are doing right now. He said, she said, or agree to disagree.
 
Weissblatts, you finally made the "MISTAKE" last month by lying to the Colorado BBB and got caught!!!
 
Within a few days it was confirmed by Hunting National Bank & the Colorado BBB you were refunded in
 full over a year ago.
 
You underestimated your bank & the BBB.
They shut you down in less than 5 days upon confirming your lies and now you got some splaning to do.
 
We have been in touch with our attorney and Micigan AG and will make the decision if criminal and/or civil action will be taken.
 
Hope you were well compensated for your visious, fraudulent & slanderious accusations to harm our company. Please don't respond to this rebuttal, save it for the Judge.
 
Forget the complaint boards like this one, there's no one to mediate, its all hearsay.
 
cate & bob, you screwed yourselves when you hit the submit button and lied to Huntington National Bank and the Colorado BBB and put it in writing. No more hearsay!!!
 
Here's just a few e mails the weissblatts sent us after the BBB closed their complaint. We had to edit the foul language for this post
 
 
even in your dreams of dreams if you sued and won you still loose. nothing is in my name. houses, cars,bank, stock, companies credit cards. i do not have a single asset in my name. i am so fuxxing layered that i don''t know where everything is. .
 
AND
 
Your a fuxxen idiot. All cities and townships in MI get an up front fee from all cable and dish suppliers and the customer then is charged a monthly user tax. i never used the word sh&%. I used SH^T and that is what your warranties are. SH^T that is in the hot sun.
 
And in this e mail
 
Just like I thought your a fuxxen LIAR. Just remember in our first conversation, that was recorded and got things rolling, when i asked you if the cable company has no way of knowing if i own  a third party box and i watch a pay per view will the cable company know. your answer: you will have to call and tell them what you did. the lawyers agree YOUR statement gives me the ability to steal service with your box.
 
 
Below are several customers testimonials who purchased from us proving our FCC & cable company approved digital converters do work
I picked out the hard/difficult  activation(s) to show we not only provide "guaranteed" product but "excellent" customer support.
Every one of these customers came back and purchased additional digital converters from us.
 
Most digital converter activation/pairing takes less than 10 minutes.
 
 
#1. This customer sent his testimonial to the Colorado BBB & a copy to us
I'm sending this e-maice there is no place on your website to make a positive comment about a company…only a complaint.  I did business with the subject company under their name of justaboutsavingmoney.com, aka JAM Enterprises.  They are physically located in Englewood, CO.  I ordered two DVR's from them a few months apart.  Both of them arrived and worked exactly as they promised.  The PROBLEM was working with COMCAST!!  Jay Dee with justaboutsavingmoney worked with me to get everything set up, which was not an easy task, and not for the fainthearted.  I spent about eight hours on the phone and going to Comcast's offices.  Many of their employees said the DVRs wouldn’t work, but they actually DO WORK as required by the FCC.  When I set up my second DVR the process was easier, and more Comcast employees seemed to have been better trained.
 
I will admit that I was frustrated at times with my second DVR in that I didn't get phone calls returned as I would have liked.  However, I think they might be swamped with work.  I think they are being stonewalled to some degree by the cable service providers.
 
The bottom line is that my experience has been that their products work as advertised.  It just takes perseverance to get them set up.
 
Dave
Pacifica, CA
 
#2
Hi Jay, Just wanted to let you know all's well with my boxes. Very happy with them, even, was able to get Comcast in manila to activate the on demand feature for both of them, even use the M card that came with the last one. Just wanted to ask if you have any specials coming up in the future to please let me know, they don't have to a DVR since they would be just for the guest rooms. Just looking for a good price. If any thing comes up, please let me know. Thank for all your help, you customer service is excellent. (Mel) Borras 415 334-
 
 
#3
I received very good customer service with my cable box installation.  Jay was right there with me making multiple telephone calls and even staying on the line with Suddenlink and their friendly technician (Peggy).  After my picture was up and running Jay called me again to review all the features on the remote.  For my installation, a card was rented from Suddenlink at a cost of $2.89 per month.  Jay has agreed to reimburse me for the cost of this rental for one year.  I look forward to the telephone call from Jay when he can tell me that I will be able to use my own card, removing me from the rental obligation to the cable company.   For my purchase $175.00 including shipping, I now have all the features that a dvr has to offer and the convenience of Suddenlink's channel menu.  My cable bill is now @ $25.00 less per month so I will recoup my investment after about seven months with JAM's reimbursement check.  I want to thank JAM and everyone there for showing me how to save some money on my cable bill.     Dan (918) 577
 
#4
Just wanted to thank Jay for all his help getting my Scientific Atlanta box going. It took some time and effort, but, it was worth it. I'll have to wait a little longer for it to pay for itself. I can live with that. The Cable company wasn't helpful in getting it to work and gave me a lot of lame explanations about how they couldn't activate the box and it had to be returned to the Mfg. for repair and "pairing up". Eventually Jay helped me. I got a cablecard from the provider installed it and called them to activate it. (After several calls to different "technical servers".) we finally got the card paired to the box and activated the box. Works great. A few days later my wife turned on our other box (rented from the cable provider and working fine for 5 years) and it displayed "this box is not authorized". Called their tech services, No help the first time, had to try a second time before I got a tech. that knew what she was doing. Had to re-authorize it. Everything is fine now. Looking forward to do more in the future with you guys. Thanks again. This is FYI no need to reply.
 
#5
 comments = I purchased a Motorola Set Top Cable Boxes and had great help activating it from Jay, we had a problem with  the card and also the box, but Jay immediately shipped a new box to me. He went out of his helping me activating the new BOX as soon as I received it. IM VERY HAPPY WITH THE SERVICE AND SOMETIME IT THE CABLE COMPANY THAT DONT HAVE PEOPLE WORKING THAT KNOW THEY ARE DOING REMOTE_HOST: 98.254.253.51
 
As discussed, this is to confirm that the DCX 3400 is up and running.  Also, to reiterate, Time Warner Cable is charging $3.00 for an M card in a "non primary unit".  Further, they gave me an MTR700 tuner unit that is supposed to allow access to VOD material.  Lastly, please take a moment to confirm the Motorola SD 70-200 unit is on its way. If you have any questions or need anymore info about what TimeWarner is doing here in So Cal, please let me know. Brian REMOTE_HOST: 76.175.135.116
 
#6
comments = Jay - I just wanted to let you know that I am up and running.  Thank you for all of your help.  Here is what happened.  After the box cycled through the activation, I still didn't have a picture.  So, I called back and they told me that the HD service needed to be set up on my specific "outlet" on my account.  Activation sent a signal to confirm that was my issue, (at that point, I got the video feed instantaneoulsy) but then I had to speak to someone in technical support who removed my old box and replaced it with the new card in the billing system and said that I was all set.  Thanks again, Sharon REMOTE_HOST: 98.250.79.104
 
#7
comments = Hey Jay, Thank you so much for helping me get my box from you folks up and running. I appreciate the time you took on the phone with me getting everything right! It was a pleasure doing business with you and look forward to talking to you in the future.Now if comcast was only as nice!! Send me a email at jwebxxxx@yahoo.com sometime and lets talk about other features you guys offer. Thanks, Jeff REMOTE_HOST: 71.192.129.194
 
 
 
#8
Hi Jay, I am ready to do the conference call with Comcast as we discussed to get my DVR's paired.  Please call me @ 510-471-xxxx.  We can do it tonight or tomorrow.  Just let me know what works for you. Thanks, Lina   =
 
#9
Subject: ready to order more devices
    Hi Jay,         I am ready to place another order for the rest of the TV's in my    house.  What are your thoughts on the wireless video senders vs    extra DVR's???  Please give me a call when you have a chance so that    I can place my order.         Lina =o}
 
 
#9
HI, JAY, I GOT THE CARD FROM VERIZON. HERE IS A COPY OF THE INVOICE AND INFORMATION FROM THE DCH 6416 MOTOROLA.   PLEASE GIVE ME CALL TOMORROW WHEN YOU GET A CHANCE, SO WE CAN GET THIS THING HOOKED UP, AND RUNNING.   THANKS, GREG  805-351-
 
 
#10
JAY, I JUST WANTED TO SAY, THANKS FOR BEING SO PATIENT, KNOWLEDGEABLE AND NICE.  WHEN YOU TOLD ME YOU WOULD CALL ME BACK AT A CERTAIN TIME, BINGO, THERE WAS YOUR CALL. AND YOU WALKED ME THROUGH ALL OF THE STEPS, AND VERY EASY AND GOOD INSTRUCTIONS, ON HOW TO GET MY  HDBOX UP AND RUNNING.    I DON'T KNOW WHY THESE CABLE COMPANIES ARE SO HARD TO WORK WITH SOME TIMES?   ALL WE ARE TRYING TO DO IS TO CONNECT UP OUR OWN EQUIPMENT INSTEAD OF HAVING TO RENT  EQUIPMENT AT THEIR OUTRAGEOUS PRICES.  WE ARE NOT TRYING TO DO ANYTHING ILLEGAL.   I JUST FEEL GOOD HAVING MY OWN EQUIPMENT TO USE, AND THIS BOX WILL PAY ITSELF OFF SHORTLY. AND DOWN THE ROAD I WILL SAVE MONEY OWNING MY OWN EQUIPMENT.   WITHOUT YOUR HELP, I DON'T KNOW WHAT I WOULD'VE DONE.   THANKS FOR BEING OUR ADVOCATE!!!!  
 
#10
Hello Jay:
 
I just wanted to tell you how satisfied I am with your efforts.  I initially ordered a plain old converter box from you.  I went to my local TimeWarner store and picked up a Cablecard and then you walked me through installation and even helped me with a conference call to get the thing set up with TimeWarner.  After I found that TimeWarner would cooperate, I made the plunge and ordered a dvr from you.  Once again you were really helpful getting me up and running.  Initially I called the cablecard setup phone number for TimeWarner but was given misinformation by them saying they couldn't help me because I have an unsupported box.  I knew something was wrong with this response since my box was a DCX3400, the very same one they are renting to me!  In anycase, I decided to call the regular customer service number and they were super cooperative and went ahead and authorized my new box after I gave them a couple of numbers from the unit.  If anyone else wants to buy from you that is in TimeWarner's Southern California area, I will be happy to vouch for you.
 
Once again, thank you for all your help,
Respond to this report!
What's this?

#2 REBUTTAL Individual responds

digital converter challenge

AUTHOR: jd - ()

Now that you filled an official complaint with the Colorado BBB we will be asking for them to intermediate.

You say the FCC & cable company approved digital converter you purchased (Motorola DCH 6416 HD/DVR)does not work, we say it does.
 
In the weixxxx BBB complaint they are asking that they(BBB) look into these complaints that our digital converters don't work. We can provide hundreds of satisfied customer (we have sent many of our customer testimonials to the wexxxxx)who will say they do work. Because testimonials can be fabricated like many of the fraudulent complaints against our company we may have a solution to prove our digital converter(s) work, or don't work. Lets find out.
 
#1 We ask the Colorado BBB come to our location in Englewood, CO.
 
We will pull a Motorola DCH 6416 digital converter, hook it up prior to activation and prove it won't work "YET" just like the weisblaats and some other say.
 
#2 After proving the converter will not work "YET" we will then go on line to the Comcast website for activation www.comcast.com/activate  or call there toll free activation# 877-405-2298. Over the phone activation takes around 3 minutes.
 
Following the required "plug & play"steps for activation the digital converter will provision to our authorized cable TV account in less than 60 seconds and will start loading our subscribed programming and services.
 
We will show the Colorado BBB it works here exactly as advertised.
 
#3 We then will disconnect the digital converter, package it up & ship it to a member of the Empire MI Chamber of Commerce, Police dept, Fire dept or ??? .
 
Whoever is pre determined to receive this converter must have a legitimate cable TV account with Charter Communications & follow their activation process.
 
 
In the event our converter(s) do not work as advertised and receive no customer subscribed programming & services as advertised on our site or the FCC site http://www.fcc.gov/guides/cablecard-know-your-rights
or posted on the cable company website we will disable our website and close our doors and admit we don't sell the FCC & cable company approved digital converters and were running a scam for finantial gain.
 
In the event our converters do work exactly as advertised we will expect a written apology from the weixxxx and complete retraction of all the the posted internet complaints filed not to exclude sworn complaints to Huntington bank,BBB, Englewood Police FBI and AG.
 
You know your money was returned to your checking account over a year ago.
 
You filed this complaint with the Colorado BBB so let them help you as you have already asked or we'll just consider this another false & fraudulent complaint and move on.
 
To the weixxxx, we know your going to read this, please contact the Colorado BBB, accept our digital converter challenge stated above and if our FCC & cable company approved digital converter don't work we will disable our site & close our doors.
 
If they do work we are coming after you for filing all the slanderous complaints against us.
 
To anyone out there reading this please e mail JD at ftad123@yahoo.com to keep updated if the weisxxx took our digital converter challenge with the Colorado BBB or if they are full of hot air. LET'S SEE IF OUR DIGITAL CABLE CONVERTERS WORK OR DON"T WORK exactly as advertised with the help of the Colorado BBB mediation.
 
Remember, e mail us for updates ftad123@yahoo.com
 
 
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

over 140 people screwed by company see details

AUTHOR: ripped off bob - ()

The owner of JAM Enterprises (Jeff Davis) aka finally free tv, aka digital tv express, aka digital cable today, aka just about saving money has been selling non working boxes for several years.  The BBB in Englewood, CO has 97 posted complaints and ripoff/scam sites add an additional 42 and the local police has 11.

The company indicates, in their ad, that an order can be placed by using visa or master card: not true. read 10 or more complaints posted on BBB site to confirm how they operate. Several are posted within the past 60 days.

When I ordered the "box" I indicated that the checking account used was owned by my wife and to wait until she returns from a trip to get the OK for purchase. They shipped without the OK. 

When I received the unit it did not "power up" ( when it was plugged into an electrical outlet- no power to the box). I called my cable company and they indicated that the box is older technology and will not work on the new, updated systems that cable companies are now using. In addition the boxes that are sold "as junk" to JAM do not have any cards that are software driven and will not work!

After 6 calls and 5 emails I did not receive a return. My wife went to our bank's legal dept. and not only was our money credited to our account it also was taken from JAM's account. By law money can not be taken from your account unless there is proven fraud. 

JD (Jeff Davis) the owner does all the selling and can not be contacted except by calling 719 593 1240

 

Respond to this report!
What's this?

#4 UPDATE Employee

RE: "ripped off by bob", Empire, Michigan from Feb. 10th, 2013

AUTHOR: finallyfreetv.com - ()

In response to "ripped off by bob", Empire, Michigan from Feb. 10th, 2013:

To start, all cable companies are required to let customers use the type of converter we sell. They are rated by the FCC as digital cable ready "plug & play".  These units are also approved by all cable TV companies.

#1. Robert called our company to get info on our converters.  After making a decision to purchase he used a joint checking account which he told us only his wife could authorize for use. We have a copy of the check with his wife's name that he gave to us to purchase.  Bob also recorded the call documenting the transaction.
 
#2. We sent Bob & Catherine an invoice the day the order was taken (5-22-12) and they confirmed this order because the next day they sent us an e mail to make a correction to their shipping address. We had a wrong zip code.
 
#3. His converter (Motorola DCH 6416 HD/DVR) was delivered by FedEx ground on June 5th, 2012.
 
#4. On Thursday June 7th he called our call center and the message was forwarded to us via email stating that he had it hooked up for 48 hours and unit was not working.
 
#5. We called Bob to help him activate his unit, he said the primary reason he ordered the digital converter was for the DVR. We asked him if he had contacted Charter for the cable card provisioning/activation and he replied "no, not yet", he said he wanted to test the converter before authorizing it for legal use.  We told him he needed to contact his service provider (prior to testing) and he got very angry saying we told him he didn't need authorization because he was under the assumption it was a pirate descrambler box (black box).
 
Note: We guarantee and advertise our FCC & cable company approved digital converters to receive any and all customer subscribed services & programming and base our written warranties on the customers contract/agreement they have with their service provider.  The service agreement allows for authorized use but also tells their customers the consequences for unauthorized use. 
 
#6. On our next business day, Monday morning , June 11th 2012, we sent him a tech letter telling him to go to our tech site and fill out a formal tech request so we could help. He did fill it out and then requested an RMA for return.
 
#7. On June 12th, 2012 he received his RMA.  We received the return a few days later and this customer was fully refunded.  The refund can be verified by his bank (Huntington Bank).
 
Bob, Catherine & friends since June of 2012 have been spreading false complaints against our company ever since. They've even said they are hiring college students to assist in filing multiple anonymous complaints (which we have no defense/rebuttal) against our company.
 
Bob & Catherine were fully refunded over a year ago and still filing false complaints against us.  We have asked them several times to remove their multiple fraudulent complaints posted on the Internet, local police dept, AG and whatever else there is or we will be forced to take civil & possible criminal action to resolve damages caused to our company.
 
If Bob & Catherine would have only followed the FCC & Cable company "plug & play" guidelines they would have had their digital converter up & running in less than 10 minutes and saved to date $240 in rental fees.
 
Most of the major cable companies are fully automated (do it yourself) private consumer activation. 7 out of 10 of our customers activate our approved digital HD/DVR converters without ever talking with a cable company technician.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory