• Report: #1059030

Complaint Review: Havasu Guns

  • Submitted: Thu, June 13, 2013
  • Updated: Thu, June 13, 2013

  • Reported By: Ripped Off — Lake Havasu City Arizona
Havasu Guns
2115 Mc Culloch Blvd. #1 Lake Havasu City, Arizona USA

Havasu Guns and Bryan Bisbas will RIP YOU OFF!! Liars, Thieves and Frauds Lake Havasu City Arizona

*Author of original report: Harrassment

*UPDATE Employee: Havasu Guns INNOCENT

*Author of original report: More Lies!!

*Author of original report: Yes Really!!

*Consumer Comment: Are you kidding me?

*UPDATE Employee: Havasu Guns INNOCENT

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

My husband and I have purchased merchandise from this store as well as consigned some firearms with them. Recently I had a firearm on layaway  for my husband which I was told needed a large deposit of $615.28 which I did pay to them. Today I went into your store and dealt with James English and Erica Andlicher. I explained we are not able to pick up this layaway due to financially difficulties because of loss of employment and helping out our father who has been diagnosed with cancer. I originally asked if it would be possible to get a refund of my deposit, which James flat out said absolutely NOT. I then reminded James that my husband called at least a month ago and told him if anyone has interest in purchasing this particular firearm to please sell it to them, James said no problem. Now James tells me today that he called Eric a few weeks ago and asked Eric if he wanted him to consign the gun, he claims Eric said NO he still wants the gun. This statement is absolutely untrue and is a LIE James never called Eric about consigning this gun I had on layaway. I then ask James if he would be kind enough to take a restocking fee and refund the balance, but once again James said No. Finally I ask if I could at least get a store credit as the amount of the deposit I had on fireman was very large, he also rejected that. I asked for a copy of the layaway contract that they said I signed where it stated no refunds and of course they couldn't produce that. If I knew that layaway deposits were non-refundable when I signed the contract and  there was a possibility of me losing $615.28, I would have NEVER given such a large deposit or put the firearm on layaway.  

 

Erica proceeded to print out a white piece of paper that has the original purchase price and my deposit of $615.28, on it, and James handed it to me...NO WHERE did it say I would not get a refund. James then came over and took the printout from me that Erica printed and went over to the computer and had Erica start typing Layaway Deposits are Non-Refundable! in bold print , he then gives me the new printout with this statement he just had Erica type on it. Where is the original Layaway slip with my so called signature on it...NO ONE KNOWS. I'm not sure what kind of business and fraudulent actions this owner allows his employees to do in his absence but this will not be tolerated. My husband and I are past business owners ourselves and we have always took pride in giving the best customer service possible, maybe this is why we have always had repeat customers over the years and our businesses have been built on referrals. 

 

 

          I have to say, having a small business, such as this in such a small town and a website that states that they have superb Customer Service is just a down right LIE. Couple things they need to do...first off spell Havasu correctly on their about us page of their website. Secondly, DO NOT ADVERTISE A FALSE CLAIM THAT THEY HAVE GOOD CUSTOMER SERVICE, It is the furthest thing from the truth. James was not willing to to help satisfy and keep a good customer, therefore I will be filing a court action against the owner Bryan Bisbas and Havasu Guns, I will make my voice heard on social medias including RIP OFF Report, everywhere about their Lying, Cheating, Rip off business they are running. This way the good people that are looking for firearms or related items will be WARNED who they will be dealing with if they buy from Havasu Guns... a LIARS, CHEATERS and a RIP OFFS. It's a shame, they not only lost us as good customers, but they will be losing a lot more as people read our experience dealing with this company, we are very connected to people here in Havasu and California and I have plenty of time to make sure no one else has to go through this.

 

This report was posted on Ripoff Report on 06/13/2013 08:53 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Havasu-Guns/Lake-Havasu-City-Arizona-86403/Havasu-Guns-and-Bryan-Bisbas-will-RIP-YOU-OFF-Liars-Thieves-and-Frauds-Lake-Havasu-Ci-1059030. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Havasu Guns

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
3Author 3Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

Harrassment

AUTHOR: Ripped Off - ()

  I want to now report that the owner of Havasu Guns Bryan Bisbas did contact me via my husbands cell phone last week June 18th 2013 at 2:43pm.  When my husband answered the call Bryan asked for me, and when my husband told him this is her husband can I help you, Bryan hung up on him. When I realized who had called in I immediately returned the call, while I was dialing I thought to myself "this is good news the owner has decided to actually Man Up and make this good and stand behind what he states on his website "Outstanding Customer Service". Well I was very WRONG and I'm very sad to report that the ONLY reason Bryan Bisbas called me was to Harrass me and put salt in a very open wound. So now Havasu Guns not only Ripped me Off and lied, now I have the Owner calling me literally to Harrass and annoy me only making matters worse. I look forward to my day in court.

 

Sadly,

Harrassed

Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

Havasu Guns INNOCENT

AUTHOR: James - ()

 Mrs F**** is apparently unfamiliar with Quickbooks Pro. We are unable to alter the receipt, even if we wanted to. Quickbook Pro reprints the original receipt as it appeared at the time of original sale. Additionally we will show the in store video of Erica reprinting the receipt to all who wish to see it. The camera over the register has a clear view of the keyboard at all times. The receipt which Mrs f**** posted is the first receipt that Mrs F**** originally claimed had no mention of the layaway disclaimer.  We can prove this with video footage. Mrs F**** is again being untruthful.

We can reprint Mrs F****s original receipt, as well as ANY receipt at ANY time for ANY sale, for anyone who would like to see it. All receipts show the same information and include the same text.

Havasu Guns finds it disturbing that Mrs F**** would intentionally attempt to mislead and deceive consumers in regards to this matter. We invite anyone interested in knowing the truth to come into the store and watch the surveillance footage of this exchange.

Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

More Lies!!

AUTHOR: Ripped Off - ()

Not one thing you have stated is true except for the total of my deposit that you ripped us off for. You never called me and asked to consign the firearm, if that was the case we would have jumped at the opportunity. Everything is a total lie even down to the statement you claim is on the printout you gave me. The first printout you gave me stated nothing about non-refundable deposits and the second printout that you had Erica retype says "Layaway deposits are non-refundable" now you say it reads "Special orders and layaway deposits are non-refundable"  So which is it? It's obvious you don't even know your own policy. How about your misleading website saying you have the best customer service, REALLY?? if this is your best you'll be out of business real soon.

It's okay Carma always prevails, What goes around comes around....See you in Court  

 

Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

Yes Really!!

AUTHOR: Ripped Off - ()

First Off get your facts straight the deposit was paid with a check that Havasu Guns cashed the next day, NOT A CARD. Secondly Havasu Guns never gave me a receipt and the one that they printed out the day I went in  to ask for a credit or refund had no statement saying deposits are non-refundable, until James took it out of my hand and had Erica retype it so it reads Layaway Deposits are non-refundable...FRAUD!! Hope you remember this when you get BURNED by this scamming company

Respond to this report!
What's this?

#5 Consumer Comment

Are you kidding me?

AUTHOR: Really?!?!?!?! - ()

They are not responsible for your poor eyesight. If your eyes are that bad you should not use a computer to make any sort of financial transaction. Bad eyesight is no excuse for a refund as they have multiple warnings before your card is billed. In addition, you must enter all your billing information prior to authorizing any transaction. Nice try. 

Respond to this report!
What's this?

#6 UPDATE Employee

Havasu Guns INNOCENT

AUTHOR: James - ()

 On 03/15/2013 Mrs Farmer (I presume) came into Havasu Guns and placed on layaway a firearm priced at $2261.00, for her husband Eric Farmer. The layaway deposit was $615.28 and she paid with a check, we issued her a reciept. We explained at the time of purchase that layaway deposits are NON REFUNDABLE and the term is 90 days. Printed on the repciept that we issued Mrs farmer is a disclosure that reads "Special order and layaway deposits are non-refundable" in all capital letters. This format (all capitals) is so that it will be difficult to miss in the unlikely event that we forget to mention this to our customers who use our layaway option.

Mr. Farmer had talked with us several times before he sent his wife in to place the PS90 on layaway. In  these conversations he asked us repeatedly to call him when and if we received a PS90 for sale. When we did get one, we called Mr. Farmer as promised. Mr. Farmer told us that he would send his wife to place the firearm on layaway (and he did), however, would be paying off the layaway within a few weeks.

About 30 days into the layaway Mr. Farmer called the store and informed us that he was going to be unable to pay off the layaway within a few weeks as he had promised. I informed Mr Farmer that this wasn't a problem because the layaway term was 90 days and he was welcome to use as much of the term as needed to fullfill the agreement. Mr. Farmer thanked me and insisted that paying off the layaway would not be a problem within the 90 day term.

Somewhere near the 60 day mark of the layaway term we spoke again with Mr. Farmer. We were concerned because no payment had been made on the item in about 60 days. Mr. Farmer indicated that he had been having some financial difficulties. At this point I asked Mr. Farmer if he would like us to place his layaway item up for sale on a consignment basis. I explained that we could likely sell the firearm quickly because, due to market conditions, that particular make and model was currently difficult to obtain and highly desireable. Mr. Farmer insitsed that we not consign the firearm and assured me that he would be in to pay off the layaway before the 90 day term expired.

Yesterday (06/13/2013), Mrs Farmer returned to our store and asked me for a refund of the deposit. I informed Mrs Farmer that I could not issue a refund, nor could I issue a store credit. I reprinted Mrs Farmer's original reciept and gave it to her, again, pointing out the all capital letters reading "SPECIAL ORDER AND LAYAWAY DEPOSITS ARE NON-REFUNDABLE." Mrs Farmer insisted that she would take us to small cliams court and ruin our name on the internet if we did not comply with her wishes. I told Mrs Farmer that I am sorry, but I cannot issue a refund or a store credit.

 

Havasu Guns is under continual video surveilance monitoring and has a camera posted above the register. We have saved the video clip of Mrs. Farmer in the store. We CAN and WILL prove, upon request in person, that we did not alter the original sales recipt. Mrs. Farmer is incorrect in her assertion of deciet and dishonesty, and Havasu Guns wishes her and her husband the best in thier future endeavors. We do realize they will not be shopping with us, we regret this but hold no ill will towards them.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X