• Report: #1092353

Complaint Review: JAM Enterprises

  • Submitted: Wed, October 16, 2013
  • Updated: Wed, October 16, 2013

  • Reported By: woodyj — Anniston Alabama
JAM Enterprises
3153 S Lincoln St Englewood, Colorado USA

JAM Enterprises Digital Cable Today; justaboutsavingmoney.com; DVR that wasn't compatable, was returned for promised refund, and NO response. Englewood Colorado

*Author of original report: Acknowledge You Received My Returned DVR

*Consumer Comment: HOW TO GET RESULTS

*Author of original report: Continued Lies/You have returned DVR/ Why no Refund?

*REBUTTAL Individual responds: WE FEEL THAT THIS CUSTOMER DOES NOT HAVE LEGIT CABLE SERVICE> WE HAVE MANY CUSTOMERS WITH CABLE ONE USING THE SAME DIGITAL CONVERTER. WE OFFEDED WOODY OUR TECH SUPPORT AND HE REFUSED JUST SAYING 

*UPDATE Employee: how to get results

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Went online for a compatable DVR for my Cable One provider as C O was going all digital. Justaboutsavingmoney site and phone numbers was provided- 877-928-3928 for sales, 866-877-8989 for system activation, and the personal number for sales associate and owner, JAY, at 602-412-3130. After talking with Jay and calling him back, I was assured the Pace 779X DVR box he was selling for $125.00 would work with my Cable One. Jay had me give him the routing number of my bank checking account and a check number to pay the total $160.00 for shipping and handling. This should have raised immediately a RED FLAG. Was promised the unit within 10 business days; and after constantly calling finally received the Pace with it's M card after 20 days. The DVR wouldn't work with my cable provider after being told by Jay to take it to Cable One for them to activate. This was after following the so called instructions included when I received the unit fromUPS. [continued below]....

..... Cable One said it couldn't be activated by them and after repeated attempts to reach Jay, told by him to email cs@justaboutsavingmoney.com for a RMA# for my return and a full refund. Received instructions from email to ship unit by UPS or FedEx and NOT by US Postal Svc, should have been another serious RED FLAG. Traced delivery within 3 days to Colorado address after after 21 days and three emails and left phone messages still NO response from JAM.

When I received the Pace DVR instead of being memory clear (the reason Jay said for the shipment delay) the included instructions told how to clear the hard drive. Which I might add didn't work. This DVR still had 3 movies in memory from a previous owner and the unit was promised to me as a NEW DVR.

When I try to call the numbers now, no mention of JAM but now they use the company title of Digital Cable Today.

I have saved all documentation of sale to include-1) Sales ads from website. 2) JAM customer receipt. 3) Sales Policy Agreement. 4) Instructions received with DVR. 5) Copies of my emails requesting RMA# for return. 6) UPS Shipping Document for return. 7) UPS tracking copy. 8) UPS confirmation delivery doc. 


This report was posted on Ripoff Report on 10/16/2013 11:34 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/JAM-Enterprises/Englewood-Colorado-80113-2535/JAM-Enterprises-Digital-Cable-Today-justaboutsavingmoneycom-DVR-that-wasnt-compatable-1092353. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on JAM Enterprises

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
2Author 2Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

Acknowledge You Received My Returned DVR

AUTHOR: woodyj - ()

He's sharp. Jay, JD, James or whatever is his real name is. He knows just how to avoid police, etc. 

(1) First he delays the receipt of my DVR to 21 days so that by the time I find out the set wouldn't be compatible with my Cable One provider and returned the DVR, 60 days would have expired and my bank wouldn't reverse the charges after 60 days.

(2) He tells me to return the DVR for refund only using anyone except US Postal Service as he doesn't want the US Postal Inspectors to come looking for him.

(3) Jay only responds to Ripoff Reports to list phoney testimonials and never responds or acknowledges he received my returned DVR on 9/25/2013. Even after filing a "Lost Package" claim with UPS, my sender, and receiving confirmation again that he received the return. Doesn't his Advertisement/Policy of "guaranteed return" speak volumes of his fraud?

(4) Jay, you have my phone number and my email address, why want you at least respond to my multiple emails and left phone messages if you are as "legit" as you claim. Stop claiming that my Cable One provider is "Not Legit". And all the time you are using an empty garage at Englewood, CO for a "SCAM" drop-off point.

 

 

 

 

Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

HOW TO GET RESULTS

AUTHOR: ripoff in michigan - ()

You must do the following:  Call the Englewood police at 303 761 7410 and file a complaint after you receive a file # ask that the file be forwarded to the DA in turn the file will be sent to the Attorney General for Colorado. I was told that each department needs an audit trail.

File a complaint with Internet Crime Complaint Center atic3.govdefaultaspx. This site that is run by the FBI and was suggested to be by someone in the Governors office.

Get all your paperwork in order and go to your bank and ask that the transaction be reversed. That is how I got my money returned.

You are dealing with Jeff Davis, owner of Jam. He uses JD, Jay and Jeff David. If you go to the BBB in Denver you can read over 100 posted complaints and why his companies all get an F. They rate betweent A+ to F.

Home office 1970 La Bellezza Grv, Colorado Springs, CO 80919. Phone # 719 593 1240

Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

Continued Lies/You have returned DVR/ Why no Refund?

AUTHOR: woodyj - ()

      This is first response since my return of my DVR on 9/25/13. I spoke with a Jay and now you are telling me your name is JD. Are you admitting that JD and Jay are one in the same? If so, this is the only honest thing I've heard from you.

     When you first mentioned me renting a M card from my cable provider you stated you would pay the first years rent and that's right then that I told you that Cable One said that none of their cards would be compatable with your Pace 779x dvr.That was the point that I asked you how to get a RMA# to return my dvr for the refund promised. No where in your "pitch" was there any mentionof me requiring a M card from my provider. In fact, you explained that the reason for the excessive delay of 21 days to receive my set was because you needed time verify that your installed M card would work on my received dvr and it would work immediately with my cable service.

     Only after I took your worthless dvr, Pace 779x, to Cable One and their Tech Spt Supervisor said that none of their M cards would be compatable with this Pac 779x, did you mention I might need to rent another M card and you would pay the first years fee. How do you think up these great big lies? After 3 emails and 3 calls requesting a RMA# did you forward a Return Form for me to return the dvr. I now figure this was so you could send my dvr returned to another unsuspecting "sucker". By the way, this was the last I heard from you directly or your company. Since I returned the dvr back to you requesting a refund and you received it, per verfied UPS delivery on 9/25/13, I have failed to hear any response from you. Also not acknowledging or responding to 4 additional emails diring the 3 weeks following your receipt of my dvr.

     Why would you lie and say I hadn't contacted my cable provider when I called and talked with you that same date when I told you my Cable One Tech Sp Supervisor said that his M cards were not and couldn't be made to be compatable with your dvr. This was 9/17/13 and I was told by Jay to email, cs@justaboutsavingmoney.com to request a RMA# and a return form.

     Why would yousend a M card with my dvr saying this was paired by you during the shipping delay?

     Why tell the customer we have 15 days to return the dvr for a full refund if you had no intentions of honoring your contract with us? You say I didn't provide documentation of my Cable One provider saying this dvr would not be compatable with their M cards. Are you now acknowledging that you received my returned set and with the other documentation?

     You have my returned dvr, which I received on 9/16/13, shipped on 9/20/13 UPS verfied received by you on 9/25/13.

     Why the stall? I say this is nothing but an "out-n-out" FRAUD.

     Why want you respond to my emails and left called messages?

     As to your statement that my provider, Cable One, is not a "Legit Cable Service", I'm sure that this companies over 780,00 customers would differ.

 

Respond to this report!
What's this?

#4 REBUTTAL Individual responds

WE FEEL THAT THIS CUSTOMER DOES NOT HAVE LEGIT CABLE SERVICE> WE HAVE MANY CUSTOMERS WITH CABLE ONE USING THE SAME DIGITAL CONVERTER. WE OFFEDED WOODY OUR TECH SUPPORT AND HE REFUSED JUST SAYING 

AUTHOR: James Kilconey - ()

 Woody, tell the truth.

When you called me "JD" to help activate your digital converter we explained you needed to get the cable card provisioned or rent Cable ones card for $2 per month. We offed to pay for the card also.

For whatever your reason you did not want to call your service provider.

It seemed to us you do not have legit service and your intention was to pirate your programming in a larger scale.

We will be sending a copy of your complaint to the Colorado AG for investigation.

You say in this complaint you documented everything. I did not see any documentation of you contacting your service provider.

In the time you spent filing this complaint you could have activated your digital converter.

It is very easy to say our Digital Converters do not work.

Every converter we sell does not work until the service provider pairs the "M" card with the host & data ID.

This process takes less than 10 minutes with Cable one..

Woody we tried to help and you refused then file this false report.

7 out of 10 customers that follow the laws have their converters up & running in minutes.

If there was a problem with your service provider we would have helped you like some of the customers below.

All of them had our "NON WORKING CONVERTERS" until properly activated with our tech help and their service providers.

 
#1. This customer sent his testimonial to the Colorado BBB & a copy to us
I'm sending this e-mail since there is no place on your website to make a positive comment about a company…only a complaint.  I did business with the subject company under their name of justaboutsavingmoney.com, aka JAM Enterprises.  They are physically located in Englewood, CO.  I ordered two DVR's from them a few months apart.  Both of them arrived and worked exactly as they promised.  The PROBLEM was working with COMCAST!!  Jay Dee with justaboutsavingmoney worked with me to get everything set up, which was not an easy task, and not for the fainthearted.  I spent about eight hours on the phone and going to Comcast's offices.  Many of their employees said the DVRs wouldn’t work, but they actually DO WORK as required by the FCC.  When I set up my second DVR the process was easier, and more Comcast employees seemed to have been better trained.
 
I will admit that I was frustrated at times with my second DVR in that I didn't get phone calls returned as I would have liked.  However, I think they might be swamped with work.  I think they are being stonewalled to some degree by the cable service providers.
 
The bottom line is that my experience has been that their products work as advertised.  It just takes perseverance to get them set up.
 
Dave
Pacifica, CA
 
#2
Hi Jay, Just wanted to let you know all's well with my boxes. Very happy with them, even, was able to get Comcast in manila to activate the on demand feature for both of them, even use the M card that came with the last one. Just wanted to ask if you have any specials coming up in the future to please let me know, they don't have to a DVR since they would be just for the guest rooms. Just looking for a good price. If any thing comes up, please let me know. Thank for all your help, you customer service is excellent. (Mel) Borras
 
 
#3
I received very good customer service with my cable box installation.  Jay was right there with me making multiple telephone calls and even staying on the line with Suddenlink and their friendly technician (Peggy).  After my picture was up and running Jay called me again to review all the features on the remote.  For my installation, a card was rented from Suddenlink at a cost of $2.89 per month.  Jay has agreed to reimburse me for the cost of this rental for one year.  I look forward to the telephone call from Jay when he can tell me that I will be able to use my own card, removing me from the rental obligation to the cable company.   For my purchase $175.00 including shipping, I now have all the features that a dvr has to offer and the convenience of Suddenlink's channel menu.  My cable bill is now @ $25.00 less per month so I will recoup my investment after about seven months with JAM's reimbursement check.  I want to thank JAM and everyone there for showing me how to save some money on my cable bill.     Dan
 
#4
Just wanted to thank Jay for all his help getting my Scientific Atlanta box going. It took some time and effort, but, it was worth it. I'll have to wait a little longer for it to pay for itself. I can live with that. The Cable company wasn't helpful in getting it to work and gave me a lot of lame explanations about how they couldn't activate the box and it had to be returned to the Mfg. for repair and "pairing up". Eventually Jay helped me. I got a cablecard from the provider installed it and called them to activate it. (After several calls to different "technical servers".) we finally got the card paired to the box and activated the box. Works great. A few days later my wife turned on our other box (rented from the cable provider and working fine for 5 years) and it displayed "this box is not authorized". Called their tech services, No help the first time, had to try a second time before I got a tech. that knew what she was doing. Had to re-authorize it. Everything is fine now. Looking forward to do more in the future with you guys. Thanks again. This is FYI no need to reply.
 
#5
 comments = I purchased a Motorola Set Top Cable Boxes and had great help activating it from Jay, we had a problem with  the card and also the box, but Jay immediately shipped a new box to me. He went out of his helping me activating the new BOX as soon as I received it. IM VERY HAPPY WITH THE SERVICE AND SOMETIME IT THE CABLE COMPANY THAT DONT HAVE PEOPLE WORKING THAT KNOW THEY ARE DOING
REMOTE_HOST: 98.254.253.51
 
As discussed, this is to confirm that the DCX 3400 is up and running.  Also, to reiterate, Time Warner Cable is charging $3.00 for an M card in a "non primary unit".  Further, they gave me an MTR700 tuner unit that is supposed to allow access to VOD material.  Lastly, please take a moment to confirm the Motorola SD 70-200 unit is on its way. If you have any questions or need anymore info about what TimeWarner is doing here in So Cal, please let me know. Brian REMOTE_HOST: 76.175.135.116
 
#6
comments = Jay - I just wanted to let you know that I am up and running.  Thank you for all of your help.  Here is what happened.  After the box cycled through the activation, I still didn't have a picture.  So, I called back and they told me that the HD service needed to be set up on my specific "outlet" on my account.  Activation sent a signal to confirm that was my issue, (at that point, I got the video feed instantaneoulsy) but then I had to speak to someone in technical support who removed my old box and replaced it with the new card in the billing system and said that I was all set.  Thanks again, Sharon
REMOTE_HOST: 98.250.79.104
 
#7
comments = Hey Jay, Thank you so much for helping me get my box from you folks up and running. I appreciate the time you took on the phone with me getting everything right! It was a pleasure doing business with you and look forward to talking to you in the future.Now if comcast was only as nice!! Send me a email at xx sometime and lets talk about other features you guys offer. Thanks, Jeff REMOTE_HOST: 71.192.129.194
 
 
 
#8-A
Hi Jay, I am ready to do the conference call with Comcast as we discussed to get my DVR's paired.  Please call me @ xx.  We can do it tonight or tomorrow.  Just let me know what works for you. Thanks, Lina   =
 
#8-B
Subject: ready to order more devices
    Hi Jay,         I am ready to place another order for the rest of the TV's in my    house.  What are your thoughts on the wireless video senders vs    extra DVR's???  Please give me a call when you have a chance so that    I can place my order.         Lina =o}
 
#9
I'm not expecting a response from this.  I just want to tell you about my experience with Jay, one of your techs.  I'm gratelul for everything he did to help me get my DVR up and running.  Every situation I faced, he helped me through it. I had problems getting an m-card from Comcast, and he told me exactly what to do and say.  Problem solved.  I especially liked how he walked me through activation of my DVR.  Once again, he knew exactly what to do and say. I can tell you that were I to do this on my own, I'm sure I would have run into problems, gotten frustrated, and given up.  That didn't happen.  Thank you again for all your help.  I wish there was some way where I could give positive feedback about my experience, rather than all the negative stuff I read.  Where can I go and give positive feedback about my experience regarding customer service from your company?  I want to tell people that your company does exactly what it says it does:  order and activate a DVR so I don't have to pay to rent one from Comcast anymore.
 
 
#10
HI, JAY, I GOT THE CARD FROM VERIZON. HERE IS A COPY OF THE INVOICE AND INFORMATION FROM THE DCH 6416 MOTOROLA.   PLEASE GIVE ME CALL TOMORROW WHEN YOU GET A CHANCE, SO WE CAN GET THIS THING HOOKED UP, AND RUNNING.   THANKS, GREG 
 
 
#11
JAY, I JUST WANTED TO SAY, THANKS FOR BEING SO PATIENT, KNOWLEDGEABLE AND NICE.  WHEN YOU TOLD ME YOU WOULD CALL ME BACK AT A CERTAIN TIME, BINGO, THERE WAS YOUR CALL. AND YOU WALKED ME THROUGH ALL OF THE STEPS, AND VERY EASY AND GOOD INSTRUCTIONS, ON HOW TO GET MY  HDBOX UP AND RUNNING.    I DON'T KNOW WHY THESE CABLE COMPANIES ARE SO HARD TO WORK WITH SOME TIMES?   ALL WE ARE TRYING TO DO IS TO CONNECT UP OUR OWN EQUIPMENT INSTEAD OF HAVING TO RENT  EQUIPMENT AT THEIR OUTRAGEOUS PRICES.  WE ARE NOT TRYING TO DO ANYTHING ILLEGAL.   I JUST FEEL GOOD HAVING MY OWN EQUIPMENT TO USE, AND THIS BOX WILL PAY ITSELF OFF SHORTLY. AND DOWN THE ROAD I WILL SAVE MONEY OWNING MY OWN EQUIPMENT.   WITHOUT YOUR HELP, I DON'T KNOW WHAT I WOULD'VE DONE.   THANKS FOR BEING OUR ADVOCATE!!!!  
 
#12
Hello Jay:
 
I just wanted to tell you how satisfied I am with your efforts.  I initially ordered a plain old converter box from you.  I went to my local TimeWarner store and picked up a Cablecard and then you walked me through installation and even helped me with a conference call to get the thing set up with TimeWarner.  After I found that TimeWarner would cooperate, I made the plunge and ordered a dvr from you.  Once again you were really helpful getting me up and running.  Initially I called the cablecard setup phone number for TimeWarner but was given misinformation by them saying they couldn't help me because I have an unsupported box.  I knew something was wrong with this response since my box was a DCX3400, the very same one they are renting to me!  In anycase, I decided to call the regular customer service number and they were super cooperative and went ahead and authorized my new box after I gave them a couple of numbers from the unit.  If anyone else wants to buy from you that is in TimeWarner's Southern California area, I will be happy to vouch for you.
 
Once again, thank you for all your help,
Respond to this report!
What's this?

#5 UPDATE Employee

how to get results

AUTHOR: ripoff in michigan - ()

1. call the englewood police at 303 761 7410 file a detailed complaint. you will receive a file #. request the file sent to the DA in turn it will be forwarded to the AG (Attorney General). I have spoken to all the departments and each one needs an audit trail.

2. file a complaint with Internet Crime Complaint Center (the governor's office in CO suggested this) at www.ic3.gov/defaultaspx

3 file a complaint with the BBB in Denver (the AG is working hand and glove with the BBB). there are over 100 posted complaints and 38 that have closed. the BBB closes a complaint after several month when there is no response from Jeff Davis owner of JAM ENTERPRISES. Home office: 1970 la bellezza grv, colorado springs co 80919. phone # 719 593 1240

hope this helps

from been there

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X