• Report: #1011706

Complaint Review: upside visa

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sun, February 10, 2013
  • Updated: Tue, February 12, 2013

  • Reported By: heather — cleveland Tennessee United States of America
upside visa
Internet United States of America

upside visa metabank froze my card with my tax refund on it Internet

*UPDATE Employee: UPside Customer Service Response

*Consumer Comment: Issue was Resolved!

*Consumer Comment: We are going through the same thing.

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

i had my tax refund loaded onto this card. they let me access all but 1028.00 of it then they froze it saying possibly fraudulent. They told me what to fax to get card unfrozen so i faxed it all to them plus extra proof of identity. well i was then told i faxed it to the wrong number so I faxed it to the new number they provided. its been 72 hours and nothing. There is not a direct contact number for the fraud department and the customer service people all tell you something different. if my card isnt unfrozen by Monday Feb. 11 2013 i am going to the police and the media.

This report was posted on Ripoff Report on 02/10/2013 08:53 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/upside-visa/internet/upside-visa-metabank-froze-my-card-with-my-tax-refund-on-it-Internet-1011706. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on upside visa

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 3Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

UPside Customer Service Response

AUTHOR: UPside - (United States of America)

Our apologies for the inconvenience of marking your card potentially fraudulent.  This can happen for a few reasons, particularly with tax refunds as we are regulated by the federal government to get further documentation for cases such as the name on the tax refund does not match the cardholder name.  If your account is still blocked, please fax documentation (ID, SSN card, utility bill, W2/1040) to 718-228-8178 and we will try to get your card released as soon as possible.
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

Issue was Resolved!

AUTHOR: Law Abiding Citizen - (USA)

As soon as my Husband got to work [6 am], he called Meta Bank. The whole issue was resolved in less than 10 min. Meta Bank told him that it was Western Union that froze the card.

In addition, he was told that the card shouldn't have been frozen in the first place.

The item was returned to the same store; if we had taken our phone to a different store it would've raised a red flag as suspicious. Customer Service at Meta Bank was very apologetic for the whole ordeal. 

________________________Warning: SOAP Box Ranting_________________________________

A whole weekend was lost. Not having access to money that is rightfully ours is bulls**t. We could do better by stuffing our mattresses with cash instead of dealing with these cards or banks for that matter.

The whole reason we moved from using banks to prepaid cards is because; the banks would delay payday deposits long enough to charge overdraft fees. 

We've also tried a credit union. Every first of the month we had to get permission to increase our limit to pay our bills.  Rent alone is $1,750 - how can we pay that with a $350 limit per day?

These companies are holding on tighter and tighter to our money nowadays. We are either going to go with US Bank prepaid or the Walmart / American Express prepaid called "Blue Bird" [I'm still doing my research]. 

Millions are being swindled by villainous banks & prepaid card companies ~ We are the"Underbanked," a bank account will never be an option.

PS. Thank you for reading my rant no matter how illogical, uneducated and or idiotic you may think I am. 

Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Comment

We are going through the same thing.

AUTHOR: Law Abiding Citizen - (United States of America)

We (I and my husband) did the same thing (tax loaded to a Western Union MoneyWise card). We've had the card for a little over a year and never had a problem. Even had our paycheck direct deposited to the card. Over the course of 2 days my Husband purchased 3 cellphones + accessories starting on Feb 1st 2013. On Saturday we tried to purchase a king-size bed and the card was declined.  The card was frozen.

We of course called WU about the issue and was told the same thing "the card was frozen for possible fraudulent use." We didn't have to fax anything off, we were told to wait 24 hours before making another purchase. We got access to funds the next morning. ~smooth sailing so far.... but wait~

Hubby's brand new phone would glitch out on phone calls. For that reason he returned the phone on the 8th of Feb. The money was reloaded onto the card...but... the card was frozen/locked. After over 8 hours and several managers' hang ups from Western Union - someone told him that it was Meta Bank who locked the card & to call them about the issue.  Contacted Meta Bank; they needed the original sale receipt & original refund receipt to faxed to them. This was suppose to unlock the card.

There was no way to confirm weather they received the fax - no manager on duty - no human resolution. Customer service at Meta Bank says, "it's the weekend we don't expect to do business on the weekend, so no you can't speak to a manager." Then they say that the manager is tied up. That same person would 'script' his apology and change his story on why the manager can't come to the phone.

~ We are waiting until Monday Feb. 11, 2013 to see what they will do next. My Husband wants to have a class action law suit against Meta Bank.  

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory