• Report: #1166066

Complaint Review: Westlake Financial Services

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Wed, July 30, 2014
  • Updated: Wed, July 30, 2014

  • Reported By: Camille — Indianapolis Indiana
Westlake Financial Services
4751 Wilshire Boulevard #100 Los Angeles, California USA

Westlake Financial Services Angry, customer service stinks and so do your collection practices Los Angeles California

*UPDATE Employee: “We apologize for the negative experience”

*Consumer Comment: Put on your walking shoes

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I purchased a car from a local dealership on May 23, 2013, two weeks after Honda repossessed my car. I had a great business relationship with Autopass and Hamilton Finance, both located in Indianapolis. In October of that same year, my loan was sold to Westlake Financial. I have been timely with my payments until I lost my job on June 3, 2014. On June 6, 2014, I made a payment because I was two weeks behind and Westlake changed my due date without me requesting it. On July 8, Westlake started making several calls a day because my July payment was now late. They started harassing people the day after the due date. So now they were saying that my car, which is a 2003 Ford Taurus, was at risk of being shut off.

I asked what they meant by that. They said that they had a GPS installed in my vehicle. They also claimed that I signed a document stating about this. I never signed that docunent nor did I know that even existed. I asked for written documentation. They refused saying that I would need to send a written statement. I made two arrangements to make my July payment. I was collecting unemployment and it was only enough to get gas and the remaining of my July rent and half of my car payment. I cancelled the July 21 paynent because I didn't had the funds available. On July 28, I mailed a partial payment to Westlake and attached a letter stating future arrangements. I was busy with job interviews that I forgot to contact them.

Mistake on my part. On July 29, I had started working again. The minute I come home from work, Westlake calls me to inform me that my credit card had declined. I told them my situation and that I just sent them a payment. They shut off my car because I was 22 days past due. What company would put a GPS system in my car without my knowledge? And what right do they have to disable my vehicle when I am only three weeks behind? So I was on the phone with several CSRs and management discussing my situation and attempted to make arrangements. They refused to turn mycar back on and said that in order for them to enable the car, I would have to come up with 50.00 for payment extension.

I told them that I had no means of transportation of getting that to them. Found someone to help but Westlake has refused to even turn my car on so that I can get to work and submit payment to them. Now I'm stuck with no money, no car and no way of getting to work as my job is not on a bus line. I also need a car so that I can tutor my students. Shame on you, Westlake!I have already contacted the Better Business Bureau, the Indiana Attorney General and the California Attorney General regarding this issue. I will file a class action lawsuit and contact the local news media in Indianapolis and in Los Angeles if this issue is not resolved properly.


This report was posted on Ripoff Report on 07/30/2014 07:54 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Westlake-Financial-Services/Los-Angeles-California-90010/Westlake-Financial-Services-Angry-customer-service-stinks-and-so-do-your-collection-prac-1166066. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Westlake Financial Services

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 2Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

“We apologize for the negative experience”

AUTHOR: Westlake Financial Services - ()

Thank you for sharing your feedback with Westlake Financial Services. We take all of our customers' concerns seriously. We apologize for the negative experience you had with our company. We do not support this type of customer service, and we are working very hard to make sure that everyone is helped effectively and within a timely manner. If you have any questions about your account, please contact our customer service team 888-739-9192. 

Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

Put on your walking shoes

AUTHOR: coast - ()

You are a credit risk. You have no idea what a class action suit is. The BBB and the attorney general are laughing with the rest of us.

Grow up, pay your bills and get a bus schedule.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory