Report: #281660

Complaint Review: Cal Spas

  • Submitted: Mon, October 29, 2007
  • Updated: Sun, April 27, 2008
  • Reported By: Humble Texas
  • Cal Spas
    www.calspas.com
    Pamona, California
    U.S.A.

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Though this is a lot shorter period of time than many of the reports I have read about this company, I am at two months and astounded at the way this company advertises and operates. I only wish I had read this website before buying. It would have saved me hours of my life in phone calls, frustrations, and the risk of life or injury from their delinquencies.

The basic story is we purchased a backyard equipment for a kitchen from them in August 2007 thru their third part licensee in Houston in good faith based on CalSpas website. I am not sure the exact date the licenssee sent in the order but it was in early September I believe. The small items like sinks and a bottle opener came in a reasonable period of time. However the main items ( a 5 burner convection grill and a pizza oven) to date have not been satisifactorily delivered.
Among the now approaching 2 months of delays I have been told everything from it will be there ( given 3 different dates all turned out to be false) to "We do not know when it will come in".
When I asked how they could sell inventory they do not have and do not know when they will, I was told they get a "big crate" every week and whatever is inside they send out to pending orders. This appears to be a Christmas morning inventory system and at the very least poor management of product.
When we finally received our grill last week we discover that though it is supposed to be Natural Gas, they built it with both natural gas and propane orifices. This means certain burners when turned on dispense gas into the air but are incapable of lighting by the grill. This produces natural gas clouds in my backyard. Even though turned off after "failing to ignite 3 times" they built a grill inherently dangerous and exposed my family to risk. When I have called on this point, I get the run around. A lot of "let me look into this" and "your dealer has to call us" and my favorite "we do not owe you any answers as the contract is with your dealer" ( funny I called about their product) All answers appeared scripted.
The pizza oven is even worse. It was supposed to arrive at three different dates and arrived on none of them. It too arrived last week and though the box said natural gas oven on it. The product inside was propane. When Cal Spas was notified immediately by my dealer, the said they would overnight a part to convert. The part DID NOT arrive. we called back and the stated they shipped to somebody else by "mistake" They stated they would reship and what they sent was not for a oven conversion.

They continue to give run arounds and mocking and daring me to file suit. Peggy in their parts department said she cared less if she was mentioned in the complaint and openly encouraged me to obtain counsel. She was of no use to resolving the issue and did not exercise any interest in resolving basic questions. Her answer to EVERY question was "ask your dealer". My questions were about Cal Spa specifically. Where is this built? Why do you not know when something is coming( inventory), what is your address for legal notice, where is my part, etc....

Please, avoid the hassel of dealing with a company that has shown 0 interest in working with the end user of its products. It advertises good and superior customer service but in my case has provided neither. They have provided superior ability in dodging responsibility, direct questions, and deflecting all issues.

Every person I speak to when they see my backyard, I tell them my story in hopes it will spare at least one them the nightmare of this. I have flammable gas appliances in my yard with CALSPA name on them that are negligently built, mis labeled, and exposed my family to danger and their concern so far has been non existent. I truly hope this company corrects itself or is out of business before their products hurt someone because they apparently build at least some of them with quality checks.

Crazynotion
Humble, Texas
U.S.A.
Is this Ripoff Report About you?
Ripoff Report A business' first line of defense on the Internet.
If your business is willing to make a commitment to customer satisfaction Click here now..

Does your business have a bad reputation? Fix it the right way. Corporate Advocacy Program™

Set the record straight: Arbitration Program

SEO Reputation Management at its best!

This report was posted on Ripoff Report on 10/29/2007 02:39 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/reports/cal-spas/pamona-california/cal-spas-faulty-manufacturing-lack-of-service-negligence-pamona-california-281660. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
11Consumer
0Employee/Owner

#1 Consumer Suggestion

Let me get this straight

AUTHOR: Crzaynotion - (U.S.A.)

So ,

NOW you want to "help" after 5 months of dodging, incompetence, and refusing to speak with me..... It is only after I engage counsel and share photography with the media of your serial habits of willfull misrepresentation IN MULTIPLE STATES that all of sudden you want to talk. The information gathering is over. The chance to resolve this without the Texas Attorney General, The Federal Trade Commission, and every network outlet I can send copies of this story along with photographic evidence is over. Your " supervisor" Martin was so arrogant, I hope he spends jail time along with others who have knowingly engadged or colluded in consumer fraud activities. See you in court, ......... and the press.

PS I called and asked politely who to send questions from the Media to and was told Martin would be representing your company in all media matters........ Upon your employees advice in customer service I will forward his name to all interested parties to be initial contact for all camera or recorded conversations.......

Legal documentation is on its way to your agent of record in L.A.
Respond to this report!

#2 UPDATE Employee

Quality, Safe Products

AUTHOR: Cal Spas Corporate Warranty Department - (U.S.A.)

Please be advised the listed complaint is being reviewed by Cal Spas warranty review board. Cal Spas values its customers and their opinions aswell as manufacturing safe prducts, the warranty review board would like to contact you directly to resolve this issue regarding its products. Cal Spas would like to asists in fully resolving this and would like the opportunity to correct the issue.

A Cal Spas management representative will call to resolve if you can provide us with your contact info or, email your contact info to ccmanager@calspas.com to put closure to this. Without providing your contact info by emailing or calling Cal Spas we cannot asisst you further.

Thank you, for making Cal Spas Customer Care aware of the complaint and hope that this will come to a satisfactory resolution for all parties involved.

Respectfully,
Cal Spas
Customer Care
Warranty Review Board
Phone: 1-800-CAL-Spas
Respond to this report!

#3 UPDATE Employee

Quality, Safe Products

AUTHOR: Cal Spas Corporate Warranty Department - (U.S.A.)

Please be advised the listed complaint is being reviewed by Cal Spas warranty review board. Cal Spas values its customers and their opinions aswell as manufacturing safe prducts, the warranty review board would like to contact you directly to resolve this issue regarding its products. Cal Spas would like to asists in fully resolving this and would like the opportunity to correct the issue.

A Cal Spas management representative will call to resolve if you can provide us with your contact info or, email your contact info to ccmanager@calspas.com to put closure to this. Without providing your contact info by emailing or calling Cal Spas we cannot asisst you further.

Thank you, for making Cal Spas Customer Care aware of the complaint and hope that this will come to a satisfactory resolution for all parties involved.

Respectfully,
Cal Spas
Customer Care
Warranty Review Board
Phone: 1-800-CAL-Spas
Respond to this report!

#4 UPDATE Employee

Quality, Safe Products

AUTHOR: Cal Spas Corporate Warranty Department - (U.S.A.)

Please be advised the listed complaint is being reviewed by Cal Spas warranty review board. Cal Spas values its customers and their opinions aswell as manufacturing safe prducts, the warranty review board would like to contact you directly to resolve this issue regarding its products. Cal Spas would like to asists in fully resolving this and would like the opportunity to correct the issue.

A Cal Spas management representative will call to resolve if you can provide us with your contact info or, email your contact info to ccmanager@calspas.com to put closure to this. Without providing your contact info by emailing or calling Cal Spas we cannot asisst you further.

Thank you, for making Cal Spas Customer Care aware of the complaint and hope that this will come to a satisfactory resolution for all parties involved.

Respectfully,
Cal Spas
Customer Care
Warranty Review Board
Phone: 1-800-CAL-Spas
Respond to this report!

#5 Author of original report

Continues

AUTHOR: Crzaynotion - (U.S.A.)

The garbage continues. THE company to help "resolve this" knowingly and intentionally mismarked and falsely represented the nature of the replacement goods to get the items shipped. They scrathed off the LP logo and wrote NG AGAIN on the appliance and then shipped it. This has exposed my family to additional risks as the new oven immediately started leaking flammable gas into our backyard. They have a reckless disregard for their products safety or the safety of the customers and community these customres live in. They lie and dodge. The products they have sent me do not work, they dodge phones, and have left me with no choice but to press for full legal action against them, They negligently misrepresent thier goods to make sales..........
Respond to this report!

#6 Author of original report

Cal Spas willing to Help? PLEASE!!! like a cat willing to go swimming

AUTHOR: Crzaynotion - (U.S.A.)

Thanks for the "heart felt response" EXACTLY HOW MANY CALLS to Cal Spas before you help? huh? we are well past 20 calls between me and the dealer to CAL SPAS and the equipment still does not work. The pizza oven sealed shut when turned on and the cooking item incinerated because you designed a door that is not resistant to heat and therefore will not open once the oven is hot. Exactly how much education do you need to work in "engineering for Cal Spas?" The grill has infareds that do not work DESPITE several phone calls to Engineering to fix it from the dealer. Your products are not as advertised, they are beyond reasonable expectations in time of delivery and your advertisements misrepresent the quality of what you sell. The half hearted "give us a call" rebutall is shameful!! I have gotten better service from cable companies and cell phone providers than your service department. Beyond this website.. everyone I know and everyone I can reach thru any media will know my story and your "concern" for good and service. The photos and documentation will be retained in the event I choose to exercise legal response to your negligence as I see it. Your response was an insult to what this website tries to solve. it was a form letter that at very best was patronizing!
Respond to this report!

#7 UPDATE Employee

Cal Spas will make sure that you have the correct Cal Flame products. Cal Spas will help!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

Thank you for choosing Cal Flame products for your home resort needs. We apologize that you had experienced any delivery problems with your products and we would like to help resolve all outstanding issues for you. If your selling dealer was unable to assist, Cal Spas will certainly like to investigate the delivery delays and take care of any delivery "mistakes" that may have occured. Please e-mail ccsupervisor@calspas.com with the details of your order , pictures, and any other information that pertains to your case. Cal Spas will help resolve all outstanding issues and expedite the correct products out if neccessary. You may also contact Cal Spas Customer Care at 800-225-7727.
Respond to this report!

#8 UPDATE Employee

Cal Spas will make sure that you have the correct Cal Flame products. Cal Spas will help!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

Thank you for choosing Cal Flame products for your home resort needs. We apologize that you had experienced any delivery problems with your products and we would like to help resolve all outstanding issues for you. If your selling dealer was unable to assist, Cal Spas will certainly like to investigate the delivery delays and take care of any delivery "mistakes" that may have occured. Please e-mail ccsupervisor@calspas.com with the details of your order , pictures, and any other information that pertains to your case. Cal Spas will help resolve all outstanding issues and expedite the correct products out if neccessary. You may also contact Cal Spas Customer Care at 800-225-7727.
Respond to this report!

#9 UPDATE Employee

Cal Spas will make sure that you have the correct Cal Flame products. Cal Spas will help!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

Thank you for choosing Cal Flame products for your home resort needs. We apologize that you had experienced any delivery problems with your products and we would like to help resolve all outstanding issues for you. If your selling dealer was unable to assist, Cal Spas will certainly like to investigate the delivery delays and take care of any delivery "mistakes" that may have occured. Please e-mail ccsupervisor@calspas.com with the details of your order , pictures, and any other information that pertains to your case. Cal Spas will help resolve all outstanding issues and expedite the correct products out if neccessary. You may also contact Cal Spas Customer Care at 800-225-7727.
Respond to this report!

#10 UPDATE Employee

Cal Spas will make sure that you have the correct Cal Flame products. Cal Spas will help!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

Thank you for choosing Cal Flame products for your home resort needs. We apologize that you had experienced any delivery problems with your products and we would like to help resolve all outstanding issues for you. If your selling dealer was unable to assist, Cal Spas will certainly like to investigate the delivery delays and take care of any delivery "mistakes" that may have occured. Please e-mail ccsupervisor@calspas.com with the details of your order , pictures, and any other information that pertains to your case. Cal Spas will help resolve all outstanding issues and expedite the correct products out if neccessary. You may also contact Cal Spas Customer Care at 800-225-7727.
Respond to this report!

#11 Author of original report

CAl Spa continues spin and dodge game

AUTHOR: Crzaynotion - (U.S.A.)

Well the games continue.
first we find out they sent us a propane grill where the word PROPANE on the UD sectionof the serial number has been cratched off, then they only halfway convert it to Natural gas causing a risk of gas leak and explosion from it. Now, they have in sequence
1. shipeed the conversion part to a different company
2. ship a conversion part that does not fit our grill
3. "forgot and misplaced the records of the first two shipment attempts"
4. After threat anf action towards lawsuit sent it to the local dealer but get this nonsense,.,.,,,, sent it COD!!!!!!!!

Please for mercy!!! this company is selling products that can be of serios risk of bodily harm, and playing games with the correction of mistakes.

There is no choice left but to involve every press outlet and legal route I can exhaust. A company should not be generating a quarter billionin sales by engaing in these kind of business practices......
Respond to this report!
Ripoff Report Recommends
ZipBooks Accounting Software

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.