Report: #984974

Complaint Review: deluxehire

  • Submitted: Thu, December 20, 2012
  • Updated: Thu, December 20, 2012
  • Reported By: gowsh — london Nationwide United Kingdom
  • deluxehire
    P O Box 32303. Ealing. London. W5 2WP
    Nationwide
    United States of America

deluxehire catering equipment hire london, deposit rip off Internet, Nationwide

*REBUTTAL Owner of company: Hari Shan lost deposit due to misuse of water urns.

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Hired 2 27L water boilers for my wedding on the 28/10/2012. We picked these up from a house (they dont have a warehouse). Returned them on the 29/10/2012, all packed and as received. Paid an upfront sum of 100. Its been 52 days and I am still waiting for my deposit of 50.50 to be returned to me. I called and messaged several times. The last time I called they said they are experiencing some cashflow shortage. DONT hire from Deluxe hire. TOtal rip off!!!
Is this Ripoff Report About you?
Ripoff Report A business' first line of defense on the Internet.
If your business is willing to make a commitment to customer satisfaction Click here now..

Does your business have a bad reputation? Fix it the right way. Corporate Advocacy Program™

Set the record straight: Arbitration Program

SEO Reputation Management at its best!

This report was posted on Ripoff Report on 12/20/2012 11:56 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/reports/deluxehire/nationwide/deluxehire-catering-equipment-hire-london-deposit-rip-off-internet-nationwide-984974. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
0Consumer
1Employee/Owner

#1 REBUTTAL Owner of company

Hari Shan lost deposit due to misuse of water urns.

AUTHOR: DeluxeHire - (United Kingdom)

Hari Shan lost deposit due to misuse of water urns.

It is correct that this customer hired 2 water urns from DeluxeHire. Hari Shan acknowledges that he collected them so there's no dispute there.  He happen to mentioned that the event was a wedding so out of courtesy, we offered him two brand new water urns.  Total value of the order is £59.40 and damage deposit at £100.00. Hari Shan returned the goods back later than the hire agreement date and was charged extended hire fee of £49.50 out of his damage deposit which he accepted leaving £50.50. Loss of earnings and cleaning charges came to £76.00. We did not pursue him for the deficit.

 

We rent water urns to boil water only and nothing else, otherwise we risk invalidating our warrantee due to improper use. When Hari Shan returned the urns, both the insides were covered in a thick sticky substance. We didn't know what it was so they were removed from stock for further investigation. We suffered loss of earnings as a result. There was obviously a need to clean and sanitise them which took time but was done in the end.

Additionally, the boxes they were packed in came back broken but we didn't make a charge.  

We alway deliver despite what others may have you believe, but unfortunately, disputes begin as soon as goods are returned; thats just the nature of the hire business.

Blessing Taylor

Managing Director

DeluxeHire. Catering Equipment Hire London

www.deluxehirelondon.co.uk

Respond to this report!
Ripoff Report Recommends
ZipBooks Accounting Software

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.