Report: #1356389

Complaint Review: Garden Winds

  • Submitted: Wed, February 15, 2017
  • Updated: Wed, February 15, 2017
  • Reported By: drb — Laguna Hills California USA
  • Garden Winds

    Internet
    USA

Garden Winds Bought a gazebo canopy and cushion set. Lasted 3.5 years in mild climate with quality fabric protector. A huge section of canopy tore in a horsehoe shape leaving the fabric dangling. Contacted company who refused to stand by their product and refused to offer a discount when I offered to buy another. Terrible product and even worse customer service. Internet

*Consumer Comment: Warranty

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Bought a gazebo canopy and cushion set for about $300. I live in mild, dry climate.  Lasted 3.5 years treated with quallity fabric protector.  Contacted customer service at Garden Winds who refused to assist in any way and refused my request for a discount on my purchase for a new one.  Terrible product. Not at all quality like they advertise. Even worse customer serice. Seller does not stand behind it's product. New customers beware.

Is this Ripoff Report About you?
Ripoff Report A business' first line of defense on the Internet.
If your business is willing to make a commitment to customer satisfaction Click here now..

Does your business have a bad reputation? Fix it the right way. Corporate Advocacy Program™

Set the record straight: Arbitration Program

SEO Reputation Management at its best!

This report was posted on Ripoff Report on 02/15/2017 09:01 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/reports/garden-winds/internet/garden-winds-bought-a-gazebo-canopy-and-cushion-set-lasted-35-years-in-mild-climate-wit-1356389. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
1Consumer
0Employee/Owner

#1 Consumer Comment

Warranty

AUTHOR: Robert - (USA)

So when you purchased it how long was the Warranty for?

Oh you don't know?  Well let me help you out, I took a look at their site and they offer a 6 month warranty.  This means that they will guarantee it will last at least 6 months.  Yours lasted 3.5 years and from my calculation the warranty expired about 3 years ago meaning that they don't "owe" you anything.

FYI while Laguna Hills does have a "mild" climate when it comes to things such as rain(well not this year), snow, ice, cold weather.  It is NOT mild when it comes to sun.  Depending on the Fabric Protector used and how often you reapply it(many suggest YEARLY) it may or may not have done any protection against the sun.  The sun could do more damage in a season than 2-3 years of snow and ice.

Sound a bit cold or rough?  Well if a company only warranties an item for 6 months and you got 3 extra years not sure how long you were "expecting" it to last?  5  years?, 10 years?, 25 years?  Until the end of time?

Then of course comes the "money" question.  Just how much of a "discount" were you looking for?  

Respond to this report!
Ripoff Report Recommends
ZipBooks Accounting Software

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.