X  |  CLOSE
Report: #148355

Complaint Review: Homestead Harvest - Tinley Park Illinois

  • Submitted:
  • Updated:
  • Reported By: Jeddah Other
  • Homestead Harvest 15941 S. Harlem Ave. No. 212 Tinley Park, Illinois U.S.A.

Homestead Harvest ripoff made by Homestead Harvest. Paid $279.99 for "FD2000 Stainless Steel D-10 Food Dehydrator", Tinley Park Illinois

*REBUTTAL Owner of company: An Added Note

*Consumer Comment: ROR a wonderful asset for consumers

*REBUTTAL Owner of company: False Allegations

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Report about YOU
listed on other sites?
Those sites steal
Ripoff Report's
content.
We can get those
removed for you!
Find out more here.
How to fix
Ripoff Report
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..
but they never replyed so after several attempts we informed them that we will take them to court, they reply with size 18 Font "We DO NOT ship outside of the US and Canada" (they claim they deliver world wide) we asked them to credit us back for the money but they never did

ripoff made by Homestead Harvest. We paid them $279.99 for the purchase of "FD2000 Stainless Steel D-10 Food Dehydrator", but they never replyed so after sevral attempts we informed them that we will take them to court, they reply with size 18 Font "We DO NOT ship outside of the US and Canada" (they claim they deliver world wide) we asked them to credit us back for the money but they never did.

We still have all related e-mails including their only one human reply. as per the following:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
We DO NOT ship outside of the US and Canada.
----- Original Message -----
From: Abdullah *********
To: service@homesteadharvest.com ; sales@homesteadharvest.com ; feedback@homesteadharvest.com
Cc: b.faidah@alahli.com
Sent: Tuesday, March 15, 2005 6:06 AM
Subject: FW: order # 3000

2nd Complaint

I still have not received any comment, please be advised that we will take you to court if we did not receive any non automated reply from you by the 03/30/2005

Thank you,

Dear Sir/Madam,

I ordered back on 02/24/2005 17:20:56 GMT+4 the following item

FD2000 Stainless Steel D-10 Food Dehydrator

The Order number is 3000. So far I didn't get your determination of the shipping fee or anything else from your side!

Please get in touch with us as soon as you can.

Best Regards,

Abdullah ********

From: Abdullah [mailto:***********]
Sent: Monday, March 07, 2005 8:57 AM
To: service@homesteadharvest.com
Cc: Basim Faidah
Subject: order # 3000

Dear Sir/Madam,

I ordered back on 02/24/2005 17:20:56 GMT+4 the following item

FD2000 Stainless Steel D-10 Food Dehydrator

The Order number is 3000. So far I didn't get your determination of the shipping fee or anything else from your side!

Please get in touch with us as soon as you can.
e-mail us at ********Or *********.

Best Regards,

Abdullah *******

Abdullah
Jeddah
Saudi Arabia

This report was posted on Ripoff Report on 07/03/2005 05:40 AM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/homestead-harvest/tinley-park-illinois-6047/homestead-harvest-ripoff-made-by-homestead-harvest-paid-27999-for-fd2000-stainless-ste-148355. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
1Consumer
2Employee/Owner

#3 REBUTTAL Owner of company

An Added Note

AUTHOR: M - (U.S.A.)

POSTED: Friday, July 15, 2005
When a customer enters his/her credit card information, the credit card company automatically "pre-authorizes" the charge. What this means is that the funds are set aside and made available to be captured once the item ships. It is a way to be sure that there are enough funds and that these funds cannot be used up before the merchant ships a product. Mr. Abdullah's credit card was only pre-authorized automatically by his credit card company when he entered his information.

Had he looked closer at his credit card, he would have realized that we had not taken any of his money.

We would urge anyone to get the facts before making such damaging allegations.

Homestead Harvest
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

ROR a wonderful asset for consumers

AUTHOR: Lori - (U.S.A.)

POSTED: Friday, July 15, 2005
Dear Sir or Madam,

I truly appreciate your concern for the ROR that was filed against you company. I have to tell you however that it was very apparent to me that the report was suspicious to say the least, and not a report that I would take seriously. Given the fact this this person obviously had no real 'facts' to back up his report, it amounts to little or nothing to the people who read it.

It takes more than one report to make others question whether they want to do business with you. Sound to me that you got the raw end of the deal in this case, but before you get upset with ROR as a whole, take some time to truly read some of the legit reports that come through here, and know that for some, these reports can mean the difference between getting a good product and being scammed.

As with everything, there is always a bit of bad mixed in with the good, but when the good outweighs the bad, there are times when it's worth the hassle. You've done your part to clear your name, and we appreciate the hassle that you've encountered because someone chose you as their scapegoat.

I hope that you pursue the accuser and not the messenger, for in this case, it's one of the wonderful things about living in our country.... Trust in the fact that most people are not idiots, and can tell the difference between a true ripoff and someone just looking for something to write about.
Respond to this report!
What's this?

#1 REBUTTAL Owner of company

False Allegations

AUTHOR: M - (U.S.A.)

POSTED: Friday, July 15, 2005
Dear Rip-Off Report,

We recently came across a complaint on your website about our business. The customer states that we ripped him off and that we, supposedly, ship world wide. We never took money from this customer and it clearly states on our website that we only ship to the continental United States. We have never shipped world wide.

It's unfortunate that the public is able to so freely post these type of false allegations. It's also unfortunate, that we've just spent 1/2 hour trying to get into your system to respond to this false allegation - when what we should be doing is tending to customers.

Please remove this false report from your website or we will be forced to take legal action to protect our business name.

Thank you for your time.

Homestead Harvest
Respond to this report!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.

X
What do hackers,
questionable attorneys and
fake court orders have in common?
...Dishonest Reputation Management Investigates Reputation Repair
Free speech rights compromised

WATCH News
Segment Now