NOTICE! Those consumers located in the European Union, effective 5/24/2018 due to the GDPR, citizens of any GDPR applicable country or anyone sitting in, or operating from, such country are prohibited from using this site. Read our Terms of Service to learn more. By using our site you understand and agree to these terms. Don't blame us... blame Europe! This site uses cookies to store information on your computer which may track your browsing behavior on our site and provide you with ads or other offers that may be relevant to you. Some are essential to make our site work; others help us improve the user experience. Read our Privacy Policy to learn more.

Report: #211059

Complaint Review: Pro Wealth Solutions - Flower Mound Texas

  • Submitted: Thu, September 14, 2006
  • Updated: Sat, October 07, 2006
  • Reported By: Jacksonville North Carolina
  • Pro Wealth Solutions
    3634 Long Prairie Rd Suite 108-113
    Flower Mound, Texas
    U.S.A.

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..
First of all I would like to thank you for this opportunity to voice my opinion. At least if I don't get my $70.00 back, you can warn other people before they fall in to the same trap. This company has an interesting but dishonest strategy for making money. They count on people like me to keep their business going. This is a fairly new company, claiming to be offically launching their website on the 15th of september 2006.

They tell you that you get paid 4 different incomes:Faststart bonuses,long term residual income, matching bonuses, and power pools. These are the products they offer: Real estate training, fast credit repair, making money in mortgage business, debt consolidation and elimination strategies, make money on the internet, wealth 101, and tax advantages.Their system is fully automated and I have never once talked to a live person.

I signed up for this service on the 18th of august 2006. Fourteen days in to this service I realize after I had emailed my enroller, Chris Scanlon, requesting him to contact me by phone because I was still unsure about how the company works and how people get paid. He never contacted me and the next email I recieved from him seemed a little too automated and nothing was mentioned about the email I sent him.

I then wrote an email to support@prowealthsolutions.com, intitled "Not Happpy", stating that I was not happy with the way their business was presented. This was not hate mail of any sort, in fact I gave them two options. The first was to refund my money and the second was to contact me personally by phone, showing me that you value me as a customer because you took the time to call me I am now going to copy and paste their response only because it is so short.

There are many ways to make money with this business without having to spend money on leads.

Regardless, per your request, your account has been cancelled and you will
no longer be billed.

Have an awesome day,

-Support

Does this not seem like a response given by someone whe does not genuinely want to help someone. This is my translation of this response: Your $70 is gone and even though you paid for 30 of service and used only 14 days worth, we are cancelling your service and you won't be further billed. Thanks for your money, we couldn't get it done without people like you.

I have no problem emailing you the entire discussion. I responded to this email stating: I appreciate your speedy response, but disappointed in your short and seemingly cold shoulder response. No attempt to even convince me to stay by explaining exactly what should be done to be sucessful in this business.

You talk about training but some people learn better by someone explaining it to them rather then reading it off the computer screen. I am assuming that nothing that I say will result in a positive response on your part and you have cut off the services that I have already paid for 30 days. I expect a full refund of my money by any means necessary. Thank you and have a wonderful day.

No response was ever made on their part to this day Sept 14, 2006. I feel that they won't respond and I didn't even get my money's worth. This is a dishonest company trying to get hard working people, such as myself, to join their business. Then after you get in you learn that its just another pyramid scheme or referal program.

I wouldn't be as upset if they would leave my account open for the remainder of what I paid after i responded to the above email on the 12th of september 2006. People have to be warned, or at least know whats on the other side of the fence before they jump over it. Thank you again for the opportunity to voice my opinion. I'm sure that there are other people out there who have been burned by this company. Alot of them might not of got the opportunity that I have right now.





P.S. Feel free to contact me anytime (((ROR REDACTED PHONE HUMBER AND E-MAIL ADDRESS FOR SECURITY PURPOSES)))your response is appreciated.

Enrique
Jacksonville, North Carolina
U.S.A.

CLICK here to see why Rip-off Report, as a matter of policy, deleted either a phone number, link or e-mail address from this Report.

This report was posted on Ripoff Report on 09/14/2006 04:16 PM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/pro-wealth-solutions/flower-mound-texas-75022/pro-wealth-solutions-ripoff-dishonest-cold-unhelpful-out-to-get-your-money-flower-mound-te-211059. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
3Consumer
0Employee/Owner

#1 Consumer Suggestion

Before you drink the Kool-Aid....

AUTHOR: Larry - (U.S.A.)

...Think about this.

Larry's Little Rules for Spotting a Scam

1. If during the presentation for a business opportunity you are shown pictures of people in front of giant mansions, luxury cars, huge boats, or private jets; IT'S A SCAM!

2. If during the same presentation people begin saying words like Amen!, hallelujah! or otherwise begin acting like they are in an evangelical church; IT'S A SCAM!

3. If anyone uses words to the effect of unlimited income potential; IT'S A SCAM!

4. If anyone implies that you can become wealthy without working very hard; IT'S A SCAM!

5. If anyone denigrates the value of honest employment, refers to workers as losers, or otherwise acts like anyone who doesn't own their own business is a fool; IT'S A SCAM!

6. If you are ever introduced to a person and told how lucky you are that they have taken the time out of their busy schedules to share their immense wisdom with you; IT'S A SCAM!

7. If anyone encourages you to use credit to present a faade of success, (Fake it till you make it.); IT'S A SCAM!

8. If anyone offers you secret insider information or a higher position in the organization in exchange for a higher buy in; IT'S A SCAM!

9. If on the first contact you cannot get a clear answer on what the business is; IT'S A SCAM!

10. If your Sponsor refuses to tell you how much they are making; IT'S A SCAM! (They're probably not making anything.)
Respond to this report!

#2 UPDATE Employee

Pro Wealth Solutions Member / Employee

AUTHOR: Roland - (U.S.A.)

I agree with Mark. The fault lies not in Pro Wealth Solutions but with the person that you signed up under. It makes such a HUGE difference. For example if you had been one of the first people to sign up under Rachel Long...you would be making $1092 per month without having done anything.

On the other hand, if you sign up under someone who does not understand how to properly market a home based business then either you have to figure it out yourself (which is both time consuming and difficult) or you end up giving up. I do feel for you having signed up under someone so unresponsive.

My personal upline has enrolled 108 people so far with 40+ people in the month of September. I enrolled around August 21st, and I have successfully enrolled a total of 13 people so far. If you ever change your mind I would love to explain how to market a home based business to you.

CLICK here to see why Rip-off Report, as a matter of policy, deleted either a phone number, link or e-mail address from this Report.
Respond to this report!

#3 UPDATE Employee

Pro Wealth Solutions is not a SCAM!

AUTHOR: Mark - (Canada)

The reason why you are saying ProWealthSolutions is a scam is because you enrolled with a wrong member. A member who has no knowledge of how pro wealth solution works. A member who has no knowledge how to make Pro Wealth Solutions truely a success. It's that simple. In this case, you didn't know what to do to make your Pro Wealth Solutions a success, panicked, ended up writing this report, and obviously cancelled your membership and now calling Pro Wealth Solutions a scam.

I also signed up the same day you signed up with Pro Wealth Solutions on August 18th, 2006 and since yesterday September 15th 2006, they're launch date, I have brought in 4 team members into my Pro Wealth Solutions business since I became a member. I've been getting paid ever since and the opportunity is truely a blessing and I'm going to continue to ride with this company because they are for real.

In Pro Wealth Solutions, you're upline / enroller is the most importat person you can talk / email / chat with via phone or email. Your success is based on their success and teachings meaning showing you how to get the job DONE! It's too bad he/she didn't help you!

Regarding your invesment and refund back from support, you had 3 days once you signed up to get your money back as it clearly states when you become a member with Pro Wealth Solutions. You probably went beyond your 3 days and so you decided to opt-out meaning your $69.95 is gone.

You had the opportunity to be really successful in this business. It's a great opportunity and the income potential is HUGE!

By this, Pro Wealth Solutions is not a Scam. It's a simple business which makes it the best & most powerful opportunity out there today. You make money 4 different ways! Not to mention, the wealth of information products once you become a member.

And also, sorry to read on here about your bad experience. Your bad experience was not about Pro Wealth Solutions, your bad experience was about your personal enroller / upline. Everybody's experiences are different and your success really depends on the knowledge you gain or have already obtained to make this opportunity a truely success.

Mark,
Proud PWS MEMBER
Respond to this report!