X  |  CLOSE
Report: #227724

Complaint Review: Wachovia Bank - Innsdale Virginia

  • Submitted:
  • Updated:
  • Reported By: Richmond Kentucky
  • Wachovia Bank 430 Innsdale Dr. Glenn Allen VA Innsdale, Virginia U.S.A.
  • Phone: 800-922-4684
  • Web:
  • Category: Banks

Wachovia Bank RIPPED ME OFF BY ALLOWING 2 STOP PAYMENTS TO GO THROUGH!! TOTAL EQUALLING IN EXCESS OF $800.00!!! INNSDALE Virginia

*Consumer Suggestion: If you were charged a fee you have proof -Read UCC Article 4

*Consumer Comment: When were the stop payments placed?

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Ripoff Report
About you?
Click here now..
Did not honor my stop payment requests which I paid $30.00 for and allowed them to go thru acct. creating an overdraft of more than $800.00!!

Now they claim I never had a stop payment for the items put on my acct. and I have copies of all transactions including the stop payments!!! Any info on this matter would be appreciated!!

Connie
Richmond, Kentucky
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 12/29/2006 03:45 AM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/wachovia-bank/innsdale-virginia-23060/wachovia-bank-ripped-me-off-by-allowing-2-stop-payments-to-go-through-total-equalling-in-227724. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
2Consumer
0Employee/Owner

#2 Consumer Suggestion

If you were charged a fee you have proof -Read UCC Article 4

AUTHOR: Christian - (U.S.A.)

POSTED: Friday, December 29, 2006
The fee charged for the stop payment will reflect the date you requested the stop payment. (Furthermore, you can request a verbal stop payment by phone. This stop payment does not have to be signed, but should drop off in 14 days.) Even if you didnt sign the stop payment and it was presented within the 14 days of the request AND you were charged prior to it being presented, then you are in the right. The burden of proof is on the customer, but if you have proof, tell him to read the UCC Article 4
If the check was returned after you were charged for the fee, you have proof.
Respond to this report!

#1 Consumer Comment

When were the stop payments placed?

AUTHOR: Robert - (U.S.A.)

POSTED: Friday, December 29, 2006
Were the stop payments older than six months? Were the stop payments placed on the exact amounts? Were the stop payments placed in sufficient time for the bank to respond? Were the stop payments placed online and if so did you receive a form in the mail to sign? If the stop payments were placed at a branch did you sign any form?

There should be a section in your account terms and conditions that explains the banks stop payment procedure. If you followed them to the letter, than have a branch manager explain why the stop payments were not honored. Bring all related forms you signed. Most banks require stop payments instructions in writing so there should be a form that you signed.

Good luck.
Respond to this report!