• Report: #1112410

Complaint Review: Shop The Coop shopthecoop.com

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Thu, January 02, 2014
  • Updated: Mon, January 06, 2014

  • Reported By: czucc — Dexter Michigan
Shop The Coop shopthecoop.com
, Pennsylvania USA

Shop The Coop shopthecoop.com Melonie Kotchey Appalling Customer Service - Took my $ - No product - No Refund Pennsylvania

*REBUTTAL Owner of company: Cynthia, creepy? You filed this over $83 you were refunded.

*Author of original report: This just gets crazier!

*REBUTTAL Owner of company: Cynthia Zuccaro, Typed her wrong address,not being truthful, however we refunded her promptly

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I placed an online order on Shopthecoop.com  Oct. 20, 2013, for 2 Infrared Emitter Bulbs for $83.53.  When I did not receive my order in more than 2 weeks I called the company, no one answered I left a message.

No one called back, so I email the company and contacted PayPal, since I used their services.  I did get an email from the owner Melonie Kotchey, she told me to call FedEx and file a complaint.

I called FedEx and after speaking with several agents I was told that the package was sent to a different address and that as a customer I can't file a complaint that the merchant is responsible for filing the claim.  I email Melonie and told her the package was sent to the wrong address and that she was responsible for filing a claim and that I would like a refund.

Several days later she emailed and stated that she thinks she figured out the erroe and ask that I confirm my address (weird)

On November 13, 2013, after several more emails, Melonie Kotchey confirms that the package was sent to the wrong address and she would refund me.

November 27, 2013 no refund - I send another email requesting my refund.  I get a forwarded reply, in all  CAPS sent to the manufacturer of the bulbs asking them to file a claim with FedEx and that she was sending me a check.  No check as I write Janurary 02, 2014 and I'm now in Dispute proceedings with my credit card company against shopthecoop.com.

After being treated so poorly I want others to beware of this company: shopthecoop.com.  this owner has no intention of sending me my refund.  I provided all the correct information and have been more than patient waiting for a refund.  The error in delivery was not my fault and any reputable company would have immeately resoved this matter.  Shameful!!


This report was posted on Ripoff Report on 01/02/2014 04:34 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Shop-The-Coop-shopthecoopcom/Pennsylvania/Shop-The-Coop-shopthecoopcom-Melonie-Kotchey-Appalling-Customer-Service-Took-my-No-1112410. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Shop The Coop shopthecoop.com

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 0Consumer 2Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 REBUTTAL Owner of company

Cynthia, creepy? You filed this over $83 you were refunded.

AUTHOR: Shop The Coop Customer Service - ()

Cynthia,

   If your a business owner you should understand that you do nnot file claims on here that is untrue. Please refrain from calling names like calling us creepy. We have to file our side since your just out to do damage at this point.

You typed the wrong address in, we shipped you mats and bulbs. You were also refunded.

Its very simple. we have thousands of happy customers, you are one that may never be happy. i will be uploading the cashed check image we mailed you a refund for on top of your keeping the products & wish you luck Cynthia. This costs 2000.00 to arbitrate and have these lies you posted removed-nothing creepy about that.

I hope you never have to deal with customers that are just looking for free products and behave in such a manner. Bad Karma. We are in business to help, not make money. You validate your behavior by stating you have a business and "write it off".  Of course you write it off, we just lose money that could be given to our local humane society's but clearly you don't understand the difference because your not in business to help pet chickens and animals. You are not looking for a cure for Marek's disease or educating folks on wormers, but we are. 

Yes, we will continue to respond to these allegations because you went out if your way to make them, over $83.00 to you but over $200 we lost plus this posted on the web. Happy New Year!

 

 

Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

This just gets crazier!

AUTHOR: czucc - ()

 I have the original reciept and email to prove the address I provided was correct, and email interactions.

Interesting that the owner now is acusing me of putting the wrong address while at the same time saying I received the item and that she also refunded my $ for the item I did not receive.  I'd like to see the check I supposedly cashed and the FedEx tracking that has my correct address on it.

This is really creepy that a business owner would go to these lengths over $83.00.  We have a business and would of replaced the lost item immediately - delcare it a lose.

 

This is just a good faith warning to potential customers. 

Respond to this report!
What's this?

#3 REBUTTAL Owner of company

Cynthia Zuccaro, Typed her wrong address,not being truthful, however we refunded her promptly

AUTHOR: Shop The Coop Customer Service - ()

Shop The Coop has been in business for many years providing the best products for pet chicken owners and pride ourselves on being able to donate proceeds to Humane Societies and help fund pet chicken owners for much needed help.

 

Cynthia Zuccaro ordered 2 heater bulbs from us via an internet order on 10-20-2013 and she typed the wrong shipping  address into the checkout.  She paid through PayPal. It was sent to the wrong address and that is because Cynthia put the wrong address in and it had already been sent off to the warehouse to ship. I mailed her a check to make her happy, even though the error was her error. Check number 000572 was cashed already on 11-29.  I do not know why she is trying to make this worse by writing things on the RIP OFF REPORT. IT costs 2000.00 to get anything like this removed, and all this is doing is trying to personally hurt a small hobby business. We clearly state on our voicemail, that October -December are our busiest times, and to email us. We can not afford to answer 500 calls on the phone a day, we simply are not set up as a profitable large business, we are in business to help and that usually can be resolved most efficiently over the internet.

 

So Cynthia, I contacted you again on Friday, asking you why you wrote this post that is not truthful on a site where I would have to pay $2000.00 in arbitration to get it removed and am not doing so. We are a fantastic business, our blog has over 40 happy customers that just posted great stories in the last few months and our Facebook page is full of happy customers.

 

You were refunded and you get to keep the items you ordered, I think you definetly won this one Cynthia Zuccaro! Please feel free to remove this at any time, it is not good karma and we worked hard to corret this for you.

 

Details of this complaint:

Customer entered the wrong shipping address too late to catch.

She then sent a follow up email stating this:

 

Order #1943

Placed: 10/20/2013 19:28:38 EDT

Status: Pending

When I received my order confirmation for order #1943 I noticed that the billing address has the state as MN not MI (Michigan)
Please make sure both shipping and billing address are the same (I checked the box to use same as shipping)
 
Cynthia Zuccaro
(((redacted)))
(((redacted)))
phone: (((redacted)))
           
 
 
Here is the Fed Ex tracking number that states you picked up the package Cynthia, but yet you still filed a claim against Shop  The Coop online.
 
 
 
 
 
________________________________________________________________________________

 

This tracking update has been requested by:

 

Name: 'not provided by requestor'
E-mail: 'not provided by requestor'

 

________________________________________________________________________________

 

 

 

SHIPPING DEPARTMENT of K and H Manufacturing LLC sent CYNTHIA ZUCCARO of CYNTHIA ZUCCARO 1 FedEx Home Delivery package(s).

 

 

Reference information includes:

 

Invoice number: 103777
Purchase order number: Zuccaro
Shipment ID: 103777
Status: Picked up

 

Tracking number: 039090550007149
   

 

 

 

 

To track the latest status of your shipment, click on the tracking number above, or visit us at fedex.com.

 

To learn more about FedEx Ground, please visit our website atfedex.com.

 

This tracking update has been sent to you by FedEx on the behalf of the Requestor noted above. FedEx does not validate the authenticity of the requestor and does not validate, guarantee or warrant the authenticity of the request, the requestor's message, or the accuracy of this tracking update.

 

Cynthia,

PayPal sided with me since you did receive the Fed Ex package. See below, still trying to resolve this with you, I decided to let you keep the bulbs, the mats and refund you.

 

Hello SHop The Coop,

PayPal has concluded our investigation of the following Buyer Complaint:


Buyer's name: Cynthia Zuccaro
Buyer's email: (((redacted)))
Transaction ID: 1R784556GF594243B

Transaction date: Oct 20, 2013
Transaction amount: $83.58 USD
Invoice ID: 1943
Your transaction ID: 31H50801RT330182L
Case number: PP-002-738-711-598


Thank you for providing the requested information in a timely manner.

The shipping information you provided has been verified. The claim has been
closed in your favor. 

Thank you again for your cooperation with our investigation.

Sincerely,

PayPal Protection Services Department


Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you
will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account
and click the Help link in the top right corner of any PayPal page.

PPID PP691

 

Cynthis filed another report to Paypal to get her money back, but never returned items....

 

 

Hello melonie kotchey,

The buyer in the transaction below has chosen to file a chargeback with his
card issuer. Because you have already won the claim for this transaction in
the PayPal Resolution Center, PayPal will deal directly with the card
issuer for you during their investigation of the chargeback and will cover
all costs involved.

We do this because we feel that our buyers and sellers are best served by
our impartial buyer complaint process in the PayPal Resolution Center
rather than by being subjected to multiple investigations into the same
transaction.


-----------------------------------
Transaction Details
-----------------------------------


Buyer's Name: Cynthia Zuccaro
Buyer's Email: (((redacted)))
Buyer's Transaction ID: 1R784556GF594243B

Transaction Date: Oct 20, 2013
Transaction Amount: -$83.58 USD
Invoice ID: 1943
Case #: PP-002-800-784-061
Your Transaction ID: 31H50801RT330182L

For now, there are no actions for you to take. We are grateful for your
cooperation in the process and consider this matter resolved. However, we
might email you at a later date with a request for more information about
this transaction. If that happens, we will certainly appreciate your prompt
response. Thank you for your business.

Sincerely,

PayPal
Chargeback Department




CB:PP-002-800-784-061:USD83.58:12/3/2013:31H50801RT330182L


PPID PP767

 

Thank You.

Shop The Coop Customer Service

In business since 2007

Helping Pet Chicken Owners!

 

 

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory
rarely