Report: #1038137

Complaint Review: Achieve Fitness

  • Submitted: Tue, March 26, 2013
  • Updated: Tue, March 26, 2013
  • Reported By: kayacts — Aiken South Carolina
  • Achieve Fitness
    251 Fabian Dr
    Aiken, South Carolina
    United States of America

Achieve Fitness Neither professional nor consistent, TERRIBLE CUSTOMER SERVICE Aiken, South Carolina

*UPDATE Employee: Reply

Show customers why they should trust your business over your competitors...

My husband signed a contract with Achieve Fitness in Aiken, SC in the fall of 2011 and was never verbally made aware of their cancellation policy.  The gym was able to talk him into a year contract, even though he was there because of a no-commitment $10 a month advertisement.  Shortly after starting the gym, he sustained a health issue that resulted in a wound on his leg to the point of needing surgery.  The doctor advised him to discontinue going immediately.

 He called the Achieve Fitness office to cancel the account due to medical issues and the company representative instructed him that he had to fax certain papers to their office.  We followed their directions.  He called back to confirm the cancellation and National Fitness then changed what procedure was necessary saying that faxing paperwork is not valid.  We sent a certified letter, as per the second set of directions provided by their company representative.  We were again told it was not sufficient.  My husband was unable to utilize the gym for the entire rest of his contract and we tried to work with Achieve Fitness in order to take care of what we needed to cancel the contract due to a disability and doctors orders.  I called the local gym facilities as well in order to get this issue cleared up, and the very curt representative told me to call back because the computer system was down.  The representative did not offer to take my information to call when the system was back up.  My husband physically went into the gym to cancel and the representative at the gym was very rude and dismissive to him and did not process his cancellation.  We routinely tried to provide the necessary information to Achieve Fitness, despite the inconsistencies within their own company in order to remedy this situation. 

This process took over six months, to the point of needing to get the Better Business Bureau involved, although that helped to limit the amount of additional funds they pulled from our account it did not fully resolve the dispute as they continued to take certain fees they claimed to be unable to stop despite our follows up with their company, even supplying multiple doctor signatures on forms and notes.. By the way, Achieve Fitness has an F rating already with the Better Business Bureau!  The customer service we received from Achieve Fitness was neither consistent nor professional.  To add insult to injury, the service that my husband did receive in the few months he was able before his health problem, the gym provided spotty at best.  The larger portion of the monthly charges was for a trainer who was routinely tardy or would cancel on him!  Be warned and please do not support this business!

Please let others know that this is not a well run business, too, and to avoid it.  We dont want anyone else to have to go through this frustration!
Is this Ripoff Report About you?
Ripoff Report A business' first line of defense on the Internet.
If your business is willing to make a commitment to customer satisfaction Click here now..

Does your business have a bad reputation? Fix it the right way. Corporate Advocacy Program™

Set the record straight: Arbitration Program

SEO Reputation Management at its best!

This report was posted on Ripoff Report on 03/26/2013 11:56 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/reports/achieve-fitness/aiken-south-carolina-29803/achieve-fitness-neither-professional-nor-consistent-terrible-customer-service-aiken-sou-1038137. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
1Consumer
0Employee/Owner

#1 UPDATE Employee

Reply

AUTHOR: Achieve Fitness - ()

We apologize for the inconvenience this cancelation caused you.  We have been under new ownership since Apirl 2013.  

Respond to this report!
Ripoff Report Recommends
ZipBooks Accounting Software

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.