NOTICE! Those consumers located in the European Union, effective 5/24/2018 due to the GDPR, citizens of any GDPR applicable country or anyone sitting in, or operating from, such country are prohibited from using this site. Read our Terms of Service to learn more. By using our site you understand and agree to these terms. Don't blame us... blame Europe! This site uses cookies to store information on your computer which may track your browsing behavior on our site and provide you with ads or other offers that may be relevant to you. Some are essential to make our site work; others help us improve the user experience. Read our Privacy Policy to learn more.

Report: #1429040

Complaint Review: Asurion extended warranties on behalf of Wal-Mart - Internet

  • Submitted: Tue, February 13, 2018
  • Updated: Tue, February 13, 2018
  • Reported By: Sean — Tucson Arizona United States
  • Asurion extended warranties on behalf of Wal-Mart

    Internet
    United States

Asurion extended warranties on behalf of Wal-Mart Asurion claims liquid damage and refused to fix our tv covered under extended warranty.....

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

We do not agree with Asurion’s position.

We want this incident to be ESCALATED to the next level for satisfaction.

HOW can one ribbon cable with “alleged” water damage be proven?

Do you have pictures?

IF this was so [and we seriously DOUBT this!] how could just 12” of the screen be DARKENED when the rest of the screen was fine?

We did not see any indications of any liquid damages when we packaged the tv for delivery to be fixed; this is very SUSPICIOUS in our minds…

We need pictures and a detailed explanation of this situation.

You can check out how many different Asurion extended warranties that we have purchased over the last [5] years……we deserve FAR better customer service than this….please have a supervisor or above re-contact us with Asurion’s plans to FIX this tv as it rightly should have been.

Most angrily,

Sean Doherty

2/13/2018

 

From: walmartsupport@asurion.com [mailto:walmartsupport@asurion.com]
Sent: Tuesday, February 13, 2018 9:33 AM
To: sevenwonders1@cox.net
Subject: RE: Contact Us Internal

 

 

Hi Sean,

Thank you for contacting Walmart Product Care Plans. I apologize for the inconvenience and will be happy to assist. I accessed your account and the ribbon cable attached to the panel had liquid damage. We are not able to repair the unit as we do not cover for liquid damage.


If you have any additional questions or concerns, please visit walmartcareplan.com or call us at 1-877-968-6391, 24 hours a day, 7 days a week.


Walmart Product Care Plan

Powered by Asurion

I need more detail than that….what was found, where was it found, what part(s) were damaged?

We were told there was liquid damage on the cables…..what cables?

We disagree with whomever diagnosed this and want it fixed right away!!!

What liquid damage was there?

How could [if] there was liquid damage, damage only a 12” wide section of the screen be damaged without damage the entire tv?

WHY did I get several emails saying the tv WAS repaired when you did not repair it?

I want this escalated to a supervisor or above to have my tv fixed….please get this done ASAP!!!

Very upset and will not be purchasing any more of the Asurion warranties.

Check and see how much business you will be losing….

Most angrily,

Sean

 

From: walmartsupport@asurion.com [mailto:walmartsupport@asurion.com]
Sent: Monday, February 12, 2018 1:37 PM
To: sevenwonders1@cox.net
Subject: Contact Us Internal

 

 

Thank you for contacting Walmart Product Care Plans.

We are happy to assist you.

 

Hi Sean,

Thank you for contacting Walmart Product Care Plans. I've accessed your account and show the failure was denied to due liquid damage. The TV was sent back unrepaired. At this time, the protection plan does not cover liquid damage. I do show we called to update you and left a voicemail due to no answer. Thank you and have a great day.

If you have any additional questions or concerns, please call us at 1-877-968-6391, 24 hours a day, 7 days a week.


Walmart Product Care Plan

Powered by Asurion

First Name: SEAN
Last Name: DOHERTY
Reason: Plan Coverage
Description: WHEN is someone going to reply to this question of: Was the TV repaired BEFORE being sent back to us? We have not opened it yet; if it has not been fixed we need to send it back for repair. If it has been fixed [to 100% working condition with no pixilation problems at all!] then we will take it back to our daughter. WHY have we not received a response yet? We want to file a complaint since we have not heard back in such a long time; we purchase many extended warranties from Asurion via Walmart purchases. Please reply ASAP!!! Sean Doherty 2/12/18. From: Walmart Product Care Team [mailto:statusupdate@retail-email.asurion.com] Sent: Wednesday, January 31, 2018 5:47 PM To: sevenwonders1@cox.net Subject: We've repaired your product Having trouble viewing this email? View the email online Good news! We're shipping your repaired product to you Service Request ID 1515943701 Hi Sean, We've completed the repair and are shipping your product to the address below: SEAN DOHERTY
Client: Walmart Product Care Plan

This report was posted on Ripoff Report on 02/13/2018 12:14 PM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/asurion-extended-warranties-on-behalf-of-wal-mart/internet/asurion-extended-warranties-on-behalf-of-wal-mart-asurion-claims-liquid-damage-and-refuse-1429040. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!