X  |  CLOSE
Report: #1469133

Complaint Review: DNB Hoovers - Short Hills NJ

  • Submitted:
  • Updated:
  • Reported By: Sean — San Jose CA United States
  • DNB Hoovers 103 JFK Parkway Short Hills, NJ United States

DNB Hoovers Dun and Bradstreet Hoovers Misrepresented the product, worst customer service, duplicate charges and then they try to trap you into paying for another year! Short Hills NJ

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

I am just blown away by the way a Dunn & Bradstreet Company can be managed so poorly.  DO NOT TRUST DNB HOOVERS! 

I can only guess that the team that manages this product is so desperate to retain customers that they are scammers.

I will start from the beggining.

1.  They completely misrepresent the sales tool product they are trying to sell.  I was sold on a system where I could filter through "current" listings of potential buyers of my companies products and services, I would have thier direct emails and phone numbers to contact them.  It is very inaccurate and there are no direct emails or phone numbers.  Proof:  I used the listing and did research using the internet and Linked In to show that thier listings were very inaccurate and outdated.  Almost a useless tool that is not what the potential sales they entice you with and its extremely overpriced for what it actually is.  They were charging my company $450.00 per month.  I would not pay $50 per month for this outdated system.

2.  They need to set up the online portal for you when you first get your subscription.  You are dependent on your account reps customer service.  In my case they didnt set up my second user for over 30 days!  The guy I had hired to utilize this sales tool didnt even get a chance to use this for a month and then when we both dug deeper into the system we deemed it useless.  They appologized but I was not impressed.

3.  They charged me duplicate charges to my CC! In the first couple months I had four charges to my CC for $450.00 one was pending so I caught it on time but another had to be credited to me.  I have a feeling this was no accident, but they did appologize.

See email from them below.

Hi Sean,

Per our discussion, sorry again for any inconvenience this has caused. Your 2nd user Matt has been setup and the billing has been addressed. I’ve cc’d Jorge as well and he will be in touch soon.

 Kind Regards,

Arnold Melendez

Business Information Consultant

4.  After almost a year of wasting money on this I saw a renewal notice about 30 days before my term was ending.  I emailed and made it clear I was not going to renew for another year and the reply I got back was very surprising.

See email from them below

Thank you for reaching out. 

After reviewing your account, unfortunately I will not be able to cancel or hold your account due to we require a 60 day notice of cancellation prior to renewal date.

 I however submitted a case to stop the renewal for 2019.

Please, let me know if you have any questions or concerns as I can give you a call to discuss.

Thanks,

Jorge Espinoza

Account Manager

They set up your contract to autorenew! Dont let them do this to you! I should have caught it on the docusign before I signed it.  But the fact that the fine print in a second linked document reads that you must give a 60 days notice to cancel the auto renew is completely scammy!!!!.  They know you are not going to want to renew so they try to trick you into wasting another $5,400.00! I am currently disputing a renewal they are trying to make me pay $5,400.00 for!! They are ignoring my emails and phone calls and they tried to charge my CC but I blocked thier charges by locking my card.

The customer service Jorge and Arnold have provided on my account has not been professional or satifactory.  THey gave me a contact they said is thier manager but he has not responded to phone calls or emails.  I am begginining to think thie person does not exist and it another part of thier scam.

Here is the contact they gave me.

Brian Johns

Direct 512.795.6438

johnsb@dnb.com

 

None of this is exaggerated, it is all documented with emails and documents and I would be glad to show proof.

This report was posted on Ripoff Report on 12/08/2018 11:32 PM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/dnb-hoovers/short-hills-nj-07078/dnb-hoovers-dun-and-bradstreethoovers-misrepresented-the-product-worst-customer-servic-1469133. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!