X  |  CLOSE
Report: #362558

Complaint Review: Frontier Marketing / Matt Bacak - Duluth Georgia

  • Submitted:
  • Updated:
  • Reported By: Riverview Florida
  • Author Confirmed What's this?
  • Why?
  • Frontier Marketing / Matt Bacak 1140 Old Peachtree Rd, Suite D, Duluth, Georgia U.S.A.

INVESTIGATION: Matt Bacak clients can feel safe confident & secure when doing business with Matt Bacak - Frontier Marketing - 'Bleeding Edge', commitment to total customer satisfaction. Matt Bacak - Frontier Marketing recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. Matt Bacak, helping build your reputation with Internet Marketing strategies. Duluth Georgia


*UPDATE: Rip-off Report Investigation - Matt Bacak recognized by Rip-off Report Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Program as a safe business service businesses can trust - Matt Bacak pledges to always resolve any issues.

*Consumer Suggestion: Canceled and been refunded quickly

*UPDATE Employee: Refund and Merchant Account Changes?

*UPDATE Employee: Email sent to Yvonne today

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Report about YOU
listed on other sites?
Those sites steal
Ripoff Report's
content.
We can get those
removed for you!
Find out more here.
How to fix
Ripoff Report
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..
Rip-off Report Investigation: Editor's UPDATE: Rip-off Report Investigation - Rip-off Report's impression of Matt Bacak after a recent interview reveals Matt Bacak is exceptionally knowledgeable, sincere and an honest internet marketer dedicated to serving his customers needs. Matt Bacak personally contacted Rip-off Report and asked us to check into the history of all his companies and the complaints made by consumers. Matt Bacak recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. Rip-off Report understands, mistakes happen, and it's impossible to satisfy 100% of the people 100% of the time. But Matt Bacak stated that he did not want anyone to be an unsatisfied customer. Positive Rating and Recognition has been given to Matt Bacak for his Commitment to Excellence in customer service. Rip-off Report's investigation of Matt Bacak uncovers an ongoing commitment to total client satisfaction. This means that customers can expect that he will always work towards finding a mutually satisfactory resolution to any complaints or concerns. Matt listens carefully to customer concerns and sees them as an opportunity to learn from past mistakes and become more efficient as a company in the products and services he offers and the support for his services. Bacak stated to Rip-off Report that his philosophy is "Not only are we focused on providing the most current 'Bleeding Edge' marketing tools and strategies available, we are also 100% committed to taking good care of our customers and dealing with all customer service issues within 24-48 hours of receiving them. We don't want to meet the 'standard' - we want to exceed the standard... and set the bar higher for everyone else." Rip-off Report has confirmed that Matt Bacak takes customer support seriously. Matt has recently put into place systems, people, and technology that make it certain that his staff is the easiest to contact and easiest to deal with in teaching, training and marketing services on the Internet. Such changes include improved websites, improved access through targeted SEO and more clear information about their services and how to contact the company. Rip-off Report was pleased to learn that his past and current approach to business is focused on his pledge to total commitment towards customer satisfaction. Again, Matt Bacak recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. For instance, he learned it was necessary to remove certain employees because of their inability to follow new policies. "I hate having to fire people, but the fact is my customers are my #1 business priority," Matt told Rip-off Report. With the feedback generated by Rip-off Report's Investigation Matt has made the changes necessary to convince us of his total overall commitment to exceptional customer experience. In summary, after our investigation, which included discussions with Matt Bacak, Rip-off Report is convinced that he has been and is committed to quality delivery of services resulting in total client satisfaction. Read about Matt Bacak .. see his websites and the services he has to offer.. . Read more about Matt Bacak's Commitment to Excellence and Total Consumer Satisfaction and why consumers should feel safe, confident and secure when doing business with a member of Rip-off Report's Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program. ..yes, a long name for a program that does a lot for both consumers and businesses alike. Read about Rip-off Report Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program,..A program that benefits the consumer, assures them of complete satisfaction and confidence when doing business with a member business. this program works. ===================== NOW TO THE ORIGINAL REPORT THAT WAS FILED ===================== Frontier Marketing / Matt Bacak STEALING MONEY FROM MY CHECKING ACCOUNT Duluth Georgia

Several months ago I was sent an e-mail from a website that I subscribed to for their e-newsletter. In it they told me about this Matt Bacak retiring and how he was offering some marketing information for one dollar ($1.00) with no additional hidden agenda.

Trusting the website Michael Fortin's newsletter (a well-respected copywriter); I went to the Bacak site and gave my debit card information for the $1.00 information.

What I found on the website was Bacak offering other additional items for sale. I did not order any additional information. The following day, I received an e-mail from Michael Fortin, apologizing for the treatment his customers received from the Bacak website. He said that Bacak, in good faith would send more free information (to those who gave the dollar) to make up for the pressure for more money.

On June 16th, Frontier Marketing, LLC (Matt Bacak's company) took it upon themselves to remove $29.97 from my checking account. I immediately e-mailed both Bacak and Fortin to express my displeasure and request my money be returned. (FYI: I never heard back from these two and have not received any more e-mails from either of them). At this time I also contacted my credit union to freeze any more funds being removed by Frontier Marketing.

Then on July 14th and August 13th $29.97 was removed from my account by Matt Bacak. No longer using the Frontier Marketing name, he was able to back-door my ban.

I am quite angry. I have been down this road before and have no problem contacting the Federal Government for restitution. In fact in 2002 I was the primary federal witness against a company (that I had never heard of) that had removed a couple of hundred dollars from my account. They were prosecuted and are now serving jail time. Oh, and I did get my money back.

I love this site, as I use it before I spend a penny. Unfortunately, I didn't find anything about this Matt Bacak several months ago. I hope this saves someone else from going through this fraud.

Yvonne
Riverview, Florida
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 08/13/2008 03:19 PM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/frontier-marketing-matt-bacak/duluth-georgia-30097-5121/investigation-matt-bacak-clients-can-feel-safe-confident-secure-when-doing-business-wit-362558. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
3Consumer
0Employee/Owner

#3 Consumer Suggestion

Canceled and been refunded quickly

AUTHOR: Marketingmikec - (U.S.A.)

POSTED: Wednesday, August 20, 2008

I was searching on the internet for more great information from Matt Bacak and discovered this. I was sickened that someone would try to bring Matt down like this. The guy is a really good guy and has alot of great stuff to share with everyone. That's why there isn't really anything bad out there about his except this post. The real person getting treated bad is Matt Bacak because someone didn't read. It really sounds like someone is on a rampage just waiting to find a reason to take someone down no matter who they are.

I've bought many of his products and will continue to do so despite this report. I purchased the same exact thing that Yvonne is talking about. Sounds like I even bought it on the same exact day. It was the best dollar I had ever spend online. When you log in to the private area he gives you tons of content, videos, downloads, audios, and free software. He even updates it frequently for free.

Yes, there was a membership part to this deal. But, it was clearly spelled out all over the place. When I got the email from Matt about buying this he was very upfront about it in his promotional email. I do recall that Matt did in fact tell me many times about the continuity program on his sales letter and on his order form. He also emailed me after I purchased and thanked me. That email told me about the continuity again. And when he sent the first free issue in the mail it had a big note stuck to the front cover reminding me again about the charge and how to get off the billing. Who in the world could miss that? That's what reminded me to reach his office and when I had a very pleasing experience talking to someone. They gave me no hassles at all to get off the future billings.

My experience with Matt's companies have always been enjoyable. My experience about recurring billing deal was very pleasing. I had no problems at all getting off it. Not only was it nice looking and outstanding information but best part was that when I called his office to cancel someone answered the phone and passed me over to some guy named Nesbit who took care of it for me right away.

Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

Refund and Merchant Account Changes?

AUTHOR: Nicole - (U.S.A.)

POSTED: Tuesday, August 19, 2008

Hi Yvonne,

I check Matt Bacak's email boxes and do customer support on the Dirt Newsletter. I have spoke with the team and we don't find any emails from you. I do my best to make sure that all Matt's customers get taken care of quickly. I do goof up occasionally - But I'm human. But, I religiously save every email that Matt gets so I can use it for future reference because Matt is always checking on me to make sure that customers are all ok. He cares about his customers more then anyone I have ever worked for. I'm very sorry that this happened.

As soon as Matt came across this report he made sure we refunded you as soon as possible and made everyone on the team stop and look through our emails to see if for some reason we missed over your email. I'm sorry but we never found any emails from you. We are also pulling our call logs to see if we have any record of you calling in.

Also regarding the merchant account, A direct quote from the merchant bank, "We setup the MATT BACAK'S DIRT NEWSLETTER account for the new volume to address the descriptor."

In other words, we called our merchant bank/provider and asked how do we make it even easier and clearer for people. They said if we were willing to pay the applicable fees, we could have the merchant account customized for the newsletter. We thought it was a great way to better serve our clients. We brainstormed on a name and decided that having "Matt Bacak and Dirt Newsletter" was as recognizable and descriptive as we could get. We asked if they were certain our phone number would show and they said it absolutely would. They said if a credit card truncated the name, that the subscriber would see "Matt Bacak's Dirt."

Respond to this report!
What's this?

#1 UPDATE Employee

Email sent to Yvonne today

AUTHOR: Mbacak - (U.S.A.)

POSTED: Tuesday, August 19, 2008

At 5:30 this afternoon I found what you wrote on
Rip off report about me and my company.

I immediately asked my customer support staff
to refund all your money and look for any emails
from xxxxxxxx@yahoo.com in there accounts.

We never found anything.

Can you please forward the email you sent :-)

But, I assure you that you have been refunded
and will see it appear back in your account soon.

I'm personally looking into this further to
see what exactly happened because we
always take care of all requests quickly.

Respond to this report!
What's this?
Featured Reports

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.

X
What do hackers,
questionable attorneys and
fake court orders have in common?
...Dishonest Reputation Management Investigates Reputation Repair
Free speech rights compromised

WATCH News
Segment Now