X  |  CLOSE
Report: #276443

Complaint Review: Medichest - Medichest.com - Internet

  • Submitted:
  • Updated:
  • Reported By: Monroe Wisconsin
  • Medichest - Medichest.com medichest.com Internet U.S.A.

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Report about YOU
listed on other sites?
Those sites steal
Ripoff Report's
content.
We can get those
removed for you!
Find out more here.
How to fix
Ripoff Report
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..
Approximately six months ago I placed an order with this company for an OTC medication that local vendors in my area no longer carry. The product is known as dexalone, it is just dextromethorphan with none of the buffers or other junk like guafenesin that cough and cold medicines typically include in their formulations and which my body does not tolerate well. I tried this product and it worked great for me. However, I guess dextromethorphan is also commonly abused by teenagers for a high, and since this particular medication is only dextromethorphan it quickly became the "drug of choice" among many high schoolers in my area. This was the reason my local pharmacies discontinued it. I guess this is quite a problem, there's even a website for dextromethorphan abuse run by cough and cold manufacturers, stopmedicineabuse.org. But that is besides the point..

I decided to try to find this product online. I did a quick google search for pharmacies and medichest.com is on the first page of links, and I believe at the time it was a sponsored (highlighted, meaning they paid google to be listed high) link. I found the product, placed an order using a debit card, and was sent an order confirmation. The amount of the order was deducted from my bank account. After two weeks had passed and still no product had arrived, I contacted the company again - their supposed customer service address orders@medichest.com to inquire as to what had happened. I know packages can sometimes get lost, so I was trying to get either a replacement shipment or refund. No response. More time passes, more emails, zero responses. Six months have now passed. I make it a habit to send them an email about once a week to let them know my displeasure just to clog their inbox a bit, but I've just taken this as a $30 lesson. I believe this company discontinued this product also but decided to charge me for it anyway and never deliver it. If there were reputable they would at least respond to my concerns... saying yes we did ship you this product, here is the tracking #... its not our responsibility once it leaves our facility blah blah blah and i would have been fine with that! a response just would have been nice! But they do have the gall to spam my email with about 2 come ons a week... i open them and follow the link to opt out of getting this promotional junk email and i still keep getting this crap. Don't do business with this company. I did not find any other rip off reports for this company, so I wanted to get the word out there...

Jd662016
Monroe, Wisconsin
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 09/29/2007 09:24 AM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/medichest-medichestcom/internet/medichest-medichestcom-billed-debit-card-non-delivery-of-product-zero-attempts-by-compa-276443. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
2Consumer
2Employee/Owner

#4 UPDATE Employee

A sinking feeling?

AUTHOR: Joshua Barke - (U.S.A.)

POSTED: Wednesday, May 27, 2009
Dear Raphael,
You were never charged until your order was shipped (14 hours later). To say otherwise is simply a lie and your legal experience should tell you to "clean-up" your act. If you do work for a "major news organization" as you claim, perhaps you should investigate ripoffreport.com and determine why they publish statements by individuals like you without the facts. Then again, most "major news organizations" publish lies each and every day. We apologize for our success and for making you and ripoffreport.com angry for our honesty, integrity, and customer loyalty. It must drive you nuts.
Cheers,
Frank
Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Comment

Misleadind statement made by company owner in rebuttal

AUTHOR: Rafael - (U.S.A.)

POSTED: Wednesday, March 25, 2009
I have ordered from medichest as well, and although i do not know what the outcome of my situation is as yet, I feel a sinking feeling I am about to face getting ripped off. The owner of this company states that they do not take funds from consumers until they ship product. He emphazies that his company is one of the few that operate in this manner. Yet the funds were indeed taken from my account with no shipment made and a 0 quantity indicator expressing a backorder designation. Their website makes it appear as though they have the item in stock and then when you order they send you a notice that they don't have the item. Meanwhile they withdraw your funds and leave you at their mercy. They have a voicemail on their phone. This always indicates a lack of desire to communicate with customers. I have sent the an email as instructed through their site and left a message. Since I am an attorney and represent a major news organization, we may end up discovering the truth about this company one way or the other.
Respond to this report!
What's this?

#2 REBUTTAL Owner of company

Poster of Report is wrong!

AUTHOR: Joshua Barke - (U.S.A.)

POSTED: Saturday, January 03, 2009
The individual who posted this report is dead-wrong. We are one of a few online stores that NEVER bills or captures funds until we ship the actual order. The individual who posted this false statement has harmed our business. We wrote to him on eleven seperate occassions advising him he was NEVER charged for the discontinued product. We went as far as filing a certified report with our bank as well as his bank. Both banks confirm that zero charges were ever applied. The former customer is simply lying and we are asking you to remove this stupid and false report today. The former customer knows he was never charged for an order we could not ship. Futhermore, we do not SPAM or EVER share our customers' email addresses with any third party. Short of a Federal Court Order, we would NEVER allow anyone to see our customers' email addresses. He is wrong. The reason he receives so many spam emails is because he is simply too ignorant to install a virus protection/firewall software system on his computer. He has time to write false reports to ripoffreports.com, but he will not spend $29.00 for a state-of-the-art anti-virus system. PLEASE REMOVE HIS FALSE REPORT TODAY! Sincerely, Joshua Barke, Medichest.com
Respond to this report!
What's this?

#1 REBUTTAL Owner of company

Poster of Report is wrong!

AUTHOR: Joshua Barke - (U.S.A.)

POSTED: Saturday, January 03, 2009
The individual who posted this report is dead-wrong. We are one of a few online stores that NEVER bills or captures funds until we ship the actual order. The individual who posted this false statement has harmed our business. We wrote to him on eleven seperate occassions advising him he was NEVER charged for the discontinued product. We went as far as filing a certified report with our bank as well as his bank. Both banks confirm that zero charges were ever applied. The former customer is simply lying and we are asking you to remove this stupid and false report today. The former customer knows he was never charged for an order we could not ship. Futhermore, we do not SPAM or EVER share our customers' email addresses with any third party. Short of a Federal Court Order, we would NEVER allow anyone to see our customers' email addresses. he is wrong. The reason he receives so many spam emails is becuase he is simply too ignorant to install a virus protection/firewall software system on his computer. He has time to write false reports to ripoffreports.com, but he will not spend $29.00 for a state-of-the-art anitivirus system. What a fool. Sincerely, Joshua Barke, Medichest.com
Respond to this report!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.

X
What do hackers,
questionable attorneys and
fake court orders have in common?
...Dishonest Reputation Management Investigates Reputation Repair
Free speech rights compromised

WATCH News
Segment Now