X  |  CLOSE
Report: #1445762

Complaint Review: iDrive.com -

  • Submitted:
  • Updated:
  • Reported By: LessonLearned — NC United States
  • Author Confirmed What's this?
  • Why?
  • iDrive.com United States

iDrive.com Bait and switch pricing Internet

*UPDATE Employee: RE: iDrive.com Bait and switch pricing Internet

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Ripoff Report
About you?
Click here now..

Initial pricing was $6 for 1TB for a year, then at end of year, they offered upgrade to 10TB for $50, so I upgraded. 

Renewal notice came for this year, but didn't mention anything about a pricing change and all of a sudden I am receiving a Credit Card charge for $500.  After contacting them, they said I already owed them for a month and could only return $463 and they wanted to send it as a check.  I had to threaten them to get them to directly apply to Credit Card and I am still waiting for that credit.

Illegal?  No.  Unethical?  Highly.

Stay away from this company.

This report was posted on Ripoff Report on 06/02/2018 11:52 AM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/idrivecom/idrivecom-bait-and-switch-pricing-internet-1445762. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
1Consumer
0Employee/Owner

#1 UPDATE Employee

RE: iDrive.com Bait and switch pricing Internet

AUTHOR: Art - (United States)

POSTED: Monday, June 04, 2018

All of our promotional pricing clearly states that the introductory price is strictly for the first year (see the homepage https://www.idrive.com/ for current 90% discount offer, or the pricing page with our regulary first year prices https://www.idrive.com/pricing also states "for first year).  Without having the user's information to locate an account, we can't go through the transaction history; however, the online portal shows the all transactions for an account, including the discount rate.

According to the Terms and Conditions, which the user indicated that they have been read in full and agreed to, found on https://www.idrive.com/terms-and-conditions explain that our refund policy is 15 days of account creation.  They also explain that accounts renew on a yearly basis for the full price of the current plan.  All users have the ability to disable the auotmatic renewal directly from the web portal should they choose not to renew, or they can contact us directly to completely cancel their account prior to their renewal date.

When the cancellation and refund were requested, a month has passed and the $463 refund was a pro-rated amount based on the unused time left on the account.  Our services were used for a period of time, and we had to not only continue providing the allocated space but also store the data that was backed up to our servers.   We were already making an exception to our refund policy, and due to all of these circumstances we see a pro-rated amount as fair.

We appologize if this seems unethical, but all of this information is readily available for anyone interested in an account and we try to be as transparent as possible.

Respond to this report!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.

X
What do hackers,
questionable attorneys and
fake court orders have in common?
...Dishonest Reputation Management Investigates Reputation Repair
Free speech rights compromised

WATCH News
Segment Now