X  |  CLOSE
Report: #350041

Complaint Review: Olan Mills - Wayne New Jersey

  • Submitted:
  • Updated:
  • Reported By: Ringwood New Jersey
  • Olan Mills 1020 Hamburg Tpke Wayne, New Jersey U.S.A.

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..
As I walk into Kmart I am greeted by a lady whom right away starts playing peek-a-boo with my 8 month old daughter. I thought it was strange, but smiled at her and started to walk away. She stops me and starts talking about a GREAT deal she's running at Olan Mills. Now it all makes sense why she was playing with my daughter.

I decided to listen to how GREAT this deal was so she tells me to follow her to the studio where she would show me. The deal was not as GREAT as she made it seem 2 8x10, 2 5x7 and 16 wallets. I have seen better! Then she tells me that she could take a picture right then and there for free. That sounded good, but being that I did not go out with pictures on my mind there was a problem my daughter was in an onesie!

I did not care to have a picture of my daughter with only an onesie on (I could do that kind of picture at home) so I tell her I would have to think about it while I shopped. Well, to my surprise we run into each other everywhere, the bathroom, by customer service and on my way out of the store. Yes, you heard right! I was walking out of the store with my 7 year old daughter ahead of me.

Then I hear the voice again! This same lady asks my daughter, "where is your mom?" Coincidence?? I come around the corner and say. "I'm right here". She asks me if I was leaving, so I tell her yes since that was my full intention. She tells me to come back with her to make an appointment for another time so reluctantly I do.

Once there she has me fill out a pink slip and give her a check. I though that was weird, but I did it not figuring that it would be cashed regardless if I made it or not! Well, I ended up in the hospital sick for two days, so needless to say, I did not give it anymore thought nor did I find the energy and time to call them.

Surprise, surprise, they put the check through!!! For what?? I did not get any pictures taken. I want to know what I paid for exactly, I was never told that I would be charged regardless nor did I read that I would be charged regardless or else I would have probably said no until I made it there.

Of course when I try to call to talk to someone I get no where. The phone rings then it sounds as though someone picks up and hangs up! No answering machine or nothing! I feel I was annoyed into a scam!!!

Britina
Ringwood, New Jersey
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 07/11/2008 09:02 AM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/olan-mills/wayne-new-jersey-07470/olan-mills-portrait-studio-i-was-charged-for-pictures-that-i-never-have-done-wayne-new-jer-350041. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
0Author
3Consumer
0Employee/Owner

#3 UPDATE EX-employee responds

Paying for you Portrait Package

AUTHOR: Mel - (U.S.A.)

POSTED: Sunday, January 11, 2009
When you wrote your check, you were paying for a portrait package. You were given an appointment which you were to come and have your portraits made.
Then you would view the photos and pick the pose you want for the package.
All you would pay at that point is the $4.95 shipping and handling charge.
Which is noted on your pink slip given to you when you paid.
If you weren't able to keep your appt due to illness or for whatever reason,
all you had to do was call and reschedule your appt. I have honored coupons 3 months old before.

Why in the world would you write a check to a company and not expect them to cash it? That does not make sense. I do not know of ANY company that would ask you to write them a check and then they will hold it for you until you come back, (Except for check cashing places) and if you do not come back just rip it up.
You wote the check, you should definately have expected it to be cashed.
The problem is that you never rescheduled your appt so that you could "GET
WHAT YOU PAID FOR." (That is your fault, not Olan Mills)
Respond to this report!

#2 UPDATE EX-employee responds

Paying for you Portrait Package

AUTHOR: Mel - (U.S.A.)

POSTED: Sunday, January 11, 2009
When you wrote your check, you were paying for a portrait package. You were given an appointment which you were to come and have your portraits made.
Then you would view the photos and pick the pose you want for the package.
All you would pay at that point is the $4.95 shipping and handling charge.
Which is noted on your pink slip given to you when you paid.
If you weren't able to keep your appt due to illness or for whatever reason,
all you had to do was call and reschedule your appt. I have honored coupons 3 months old before.

Why in the world would you write a check to a company and not expect them to cash it? That does not make sense. I do not know of ANY company that would ask you to write them a check and then they will hold it for you until you come back, (Except for check cashing places) and if you do not come back just rip it up.
You wote the check, you should definately have expected it to be cashed.
The problem is that you never rescheduled your appt so that you could "GET
WHAT YOU PAID FOR." (That is your fault, not Olan Mills)
Respond to this report!

#1 UPDATE EX-employee responds

Paying for you Portrait Package

AUTHOR: Mel - (U.S.A.)

POSTED: Sunday, January 11, 2009
When you wrote your check, you were paying for a portrait package. You were given an appointment which you were to come and have your portraits made.
Then you would view the photos and pick the pose you want for the package.
All you would pay at that point is the $4.95 shipping and handling charge.
Which is noted on your pink slip given to you when you paid.
If you weren't able to keep your appt due to illness or for whatever reason,
all you had to do was call and reschedule your appt. I have honored coupons 3 months old before.

Why in the world would you write a check to a company and not expect them to cash it? That does not make sense. I do not know of ANY company that would ask you to write them a check and then they will hold it for you until you come back, (Except for check cashing places) and if you do not come back just rip it up.
You wote the check, you should definately have expected it to be cashed.
The problem is that you never rescheduled your appt so that you could "GET
WHAT YOU PAID FOR." (That is your fault, not Olan Mills)
Respond to this report!