X  |  CLOSE
Report: #1469694

Complaint Review: Live Auctioneers - New York New York

  • Submitted:
  • Updated:
  • Reported By: Anonymous — Stockton California United States
  • Live Auctioneers
    101 Avenue of the Americas, Suite 900
    New York, New York
    United States

Live Auctioneers Jasper52 Said they offered combined shipping, but didn't give to me even after requesting before auction New York New York

*Author of original report: Combined Shipping is Listed Separately - Why?

*REBUTTAL Owner of company: Help to Resolve!

Show customers why they should trust your business over your competitors...

Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Their online site on liveauctioneers.com, sub Jasper52, said they would provide combined shipping, just email them prior to auction, which I did. I had "Kaye" respond a few days later saying they would respond with the total as soon as they got in touch with the sellers. At first, I had only two sellers, suddenly, I had 3 sellers I purchased from. I looked at the seller numbers 3 times, and knew they had changed them. Then when I got the invoice, they did not give me any combined shipping, and charged me full shipping. I had bought 30 items, thinking they provided combined shipping, like all other online auction sites.

Now I get my invoice, and the shipping is more than I paid for the items! Shipping came to over $200 for small stones (semi-precious). It's been 4 days and 4 emails later, I am still getting the same invoice price! No combined shipping as stated.

My suggestion? Go to local auctions. You can't/won't get a deal from these people, in fact, you will be paying through the nose. My shipper is from India, which it probably costs about $10 total to ship from there, but I am getting $200 in shipping prices. I feel like just not paying, if it wouldn't affect my credit. 

 

 

This report was posted on Ripoff Report on 12/16/2018 10:01 PM and is a permanent record located here: https://www.ripoffreport.com/reports/live-auctioneers/new-york-new-york-10013/live-auctioneers-jasper52-said-they-offered-combined-shipping-but-didnt-give-to-me-even-1469694. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year. Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report. READ: Foreign websites steal our content

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Report & Rebuttal
Respond to this report!
Also a victim?
Repair Your Reputation!

Updates & Rebuttals

REBUTTALS & REPLIES:
1Author
0Consumer
1Employee/Owner

#1 Author of original report

Combined Shipping is Listed Separately - Why?

AUTHOR: Deby - (United States)

POSTED: Saturday, January 05, 2019

You say combined shipping is listed, but you actually have a separate bullet point saying "please contact us for combined shipping". If it states it clearly, as you say, on your site, then why do you say contact you before the auction for combined shipping? That sounds like it is totally different, which it should be. If you are shipping something as light as stones, why should you make customers pay exhorbitant shipping? Only because you are making money off the shipping!

Your response sounds like you never heard my complaint, yet I contacted you at least 7 times about this issue, for you to make it right. You still wouldn't do the right thing. Maybe you should look at Ebay, the largest online auction house in the WORLD, and see what their sellers call "combine shipping." It's totally different what you say it is! I will never trust you, and will make sure I NEVER do business with you again!

 

Respond to this report!

#2 REBUTTAL Owner of company

Help to Resolve!

AUTHOR: Jasper52 - (United States)

POSTED: Monday, December 24, 2018

Hello Deby,

Thank you for your feedback. I am very sorry to hear about the issue that you had. The combined shipping for those items is stated on the lot pages of the items. I do apologize if you think it is unclear, but we do have it on the lot pages for the items so that you can see that before you purchase. 

Right now your invoice is still unpaid and I would be more than happy to try and work with you on trying to figure out a solution for this matter. If you have any questions about this, please feel free to email us at service@jasper52.com.

Respond to this report!